Foto: Stockholms Hamnar AB

Stockholm Norvik Hamn vinnare av Årets Bygge 2021

Stockholm Norvik Hamn är vinnare av priset Årets Bygge 2021. I projektet har MVB byggt huvudbyggnaden CTN med kontor, matsal och omklädningsrum. Fastigheten är på 2 000 kvm och beställare är Stockholms Hamnar. MVB är en av flera entreprenörer som delar på priset.

JURYNS MOTIVERING:

”Totalvinnaren i Årets Bygge 2021 är inte ett bygge – utan flera komplexa i ett. Vägar, broar och byggnader som knyts ihop med tågspår, tunnel och en godsterminal i världsklass. Budget- och tidsplan är oklanderlig, samverkan mellan de 40 olika entreprenörerna imponerande och skadestatistiken osannolikt föredömlig. Ett skepp kommer lastat! Med vadå? Vinnaren av Årets Bygge 2021: Stockholm Norvik Hamn. Vi säger stort grattis!”

Årets Bygge är samhällsbyggnadssektorns mest prestigefyllda pris som varje år delas ut av tidningen Byggindustrin. Priset går till ett enskilt byggprojekt som slutförts under föregående år och som hållit budget, haft hög arbetssäkerhet och skapat mervärde.