Henrik Ljungdahl, vd MVB Väst

MVB Astor Bygg blir MVB Väst

MVB:s bolag i Västra Götaland och Halland byter namn till MVB Väst. Detta som ett led i att stärka MVB:s varumärke i regionen och bli ett konsekvent namn i MVB-familjen tillsammans med systerbolagen i Skåne och i Stockholm.

Byggföretaget Astor Bygg blev en del av MVB:s verksamhet för över 12 år sedan och har varit en viktig grund för företagets etablering i Göteborg. Sedan dess har MVB haft en stadig tillväxt både storleksmässigt och geografiskt i regionen. I dag har bolaget verksamhet i Varberg, Göteborg, Trestad och Skaraborg och bygger såväl höghus och skolor som kontor, hotell, idrottsanläggningar och industrilokaler.

- Vi byter namn men vår organisation med fantastiska medarbetare är densamma liksom verksamheten. Tillsammans med våra kunder kommer vi att fortsätta bygga och renovera hus där vi bidrar med vår samlade kunskap och där kvalitet och sunda material står i fokus. Med namnet MVB Väst tydliggör vi i vilken region vi har vår verksamhet och stärker vår samhörighet med våra systerbolag MVB Syd i Skåne och MVB Öst i Stockholm, säger Henrik Ljungdahl, VD MVB Väst.

Namnbytet till MVB Väst sker omgående. Företaget behåller samma organisationsnummer som tidigare.

MVB är ett av Sveriges största privatägda byggföretag med en omsättning 2020 på ca 3 miljarder. MVB är en del av koncernen AB Gullringsbo Egendomar där bland annat även Svenska Hus, Wangeskog och Anläggningsbolaget Sverige ingår.

För ytterligare information kontakta:

Henrik Ljungdahl
    Vd, MVB Väst AB
    henrik.ljungdahl@mvbab,se

MVB bedriver verksamhet inom bygg- och anläggningsentreprenader. Våra ca 500 medarbetare är fördelade i tre regionala bolag: MVB Syd i Skåne, MVB Väst i Västra Götaland och Halland samt MVB Öst i Stockholm inklusive Mälardalen. MVB:s styrka är lokal närhet till kunden och marknaden, en platt entreprenörsdriven organisation och finansiell styrka genom koncernen.

MVB är en del av familjegägda Gullringsbo Egendomar. Övriga bolag i koncernen är Svenska Hus, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Anläggningsbolaget Sverige, Novi Real Estate och Munkbron Finans. Mer information om MVB finns på mvbab.se