Jennie Åberg, vd MVB Nord

MVB skriver ramavtal med Region Västerbotten

Byggföretaget MVB har vunnit ramavtalet för Regionens verksamhet i Skellefteå, vilket innebär att MVB står först i turordningen för alla service- och byggprojekt upp till 35 mkr.

Sedan etableringen i norr i början av året, har vi gjort en medveten satsning på att utveckla vår verksamhet inom kommersiella fastigheter och offentlig verksamhet. Ramavtalet med Regionen ger oss en bra bas för vår expansion, säger Jennie Åberg, vd MVB Nord.

Avtalet med Regionen omfattar all verksamhet inom Skellefteå inklusive hälsocentraler och gäller för 2 + 2 år på uppdrag upp till 35 mkr. Ramavtalet beräknas vara värt 60–120 mkr.

Mattias Jakobsson är vd för MVB Skellefteå.

— Vi har en stark lokal förankring och medarbetare som känner stort engagemang för orten. Det känns därför väldigt roligt att tillsammans med Regionens verksamhet, få vara med och bidra till Skellefteås tillväxt.

MVB startade sin byggverksamhet i Norrland i början av året genom ett 60 % förvärv i ETB Bygg, idag MVB Skellefteå. Ett halvår senare förvärvades majoriteten i byggbolaget Bjurbäcks Bygg i Umeå som nyligen bytte namn till MVB Umeå. MVB:s mål är att inom några år vara ett väletablerat byggföretag i Västerbottens och Norrbottens kuststäder.

För mer information kontakta:

Jennie Åberg
      Vd, MVB Nord