Myrorna öppnar ny butik i Emporia

Torsdag 25 april kl 12.00 slår Myrorna upp dörrarna till sin nya butik i Emporia i Malmö. Det blir Myrornas 34:e butik i Sverige och första gången som second hand-kedjan blir en del av en galleria i Emporias storlek.

- Det är helt i linje med Myrornas verksamhet att vi etablerar oss i stadsdelen Hyllie som har som mål att bli Öresundsregionens klimatsmartaste, säger Paulina Hellebuyck, Försäljningschef på Myrorna.

I Myrornas butik kommer allt från inredning och fint porslin till vårjackan och festblåsan med färgstarka paljetter att säljas. 100 procent av vinsten går till Frälsningsarméns sociala arbete för de som har det svårt i samhället.

- Vårt sortiment kompletterar övrig handel i Emporia. Vi erbjuder lustfylld och prisvärd shopping samtidigt som man gör något bra för miljön och för utsatta människor i Sverige, säger Paulina Hellebuyck.

Emporia öppnade i oktober 2012 och har dagligen cirka 25 000 besökare. Nu kompletteras gallerians utbud med Myrornas välkända second hand-koncept.

- Det innebär att man förutom att handla second hand också kan skänka fina saker och kläder till butiken, säger Paulina Hellebuyck.

För mer information, kontakta:
Paulina Hellebuyck, Försäljningschef på Myrorna, 0736-88 69 73, paulina.hellebuyck@myrorna.se
Lotta Kökeritz, Varumärkes- och Kommunikationschef på Myrorna, 0736-88 69 74, lotta.kokeritz@myrorna.se

Kort om Myrorna

Myrornas affärsidé är att skapa ett ekonomiskt överskott till Frälsningsarméns sociala arbete genom att samla in och sälja gåvor från privatpersoner och företag. Två andra viktiga mål är att erbjuda arbetsträning för personer som står utanför arbetsmarknaden och att minska resursåtgången i samhället genom aktiva återanvändningsinsatser.

Läs mer på www.myrorna.se.

Åsa Blomberg

Presskontakt Marknads- och kommunikationschef 0702276618

Myrorna - En av Sveriges största butikskedjor för second hand

Myrorna ägs av Frälsningsarmén och allt ekonomiskt överskott från verksamheten går oavkortat till Frälsningsarméns sociala arbete, i genomsnitt 30 miljoner kronor per år. Myrornas uppdrag består i huvudsak av tre delar - Vi ska spara på miljön genom att öka återanvändningen i Sverige, vi ska erbjuda arbetspraktik till människor som står långt från arbetsmarknaden och vi ska skapa ett stabilt ekonomiskt överskott som går till Frälsningsarméns sociala arbete i Sverige. Vi har stora produktionsenheter på flera ställen i landet och ett 30-tal butiker, från norr till söder. Vi har cirka 350 anställda och sysselsätter ungefär 2500 personer per år genom praktikplatser eller arbetsträning. Utöver det låter vi ca 500 personer varje år göra sin samhällstjänst hos oss.

Allt som säljs i våra butiker är gåvor som privatpersoner och företag lämnat i våra butiker, i klädboxar, på återvinningscentraler eller som hämtats av någon av våra egna lastbilar.

Myrorna
Stensätravägen 3A