Earth Hour x Myrspoven

Earth Hour x Myrspoven

Myrspoven uppmärksammar vikten av hållbar energiförbrukning i samband med WWF:s initiativ Earth Hour. Temat som har blivit allt viktigare för en hållbar framtid är hur vi kan sluta överkonsumera våra resurser för att istället nyttja de smartare och på ett hållbart sätt. Genom att se över lösningar som fokuserar på detta möjliggörs inte bara en reducering av energianvändning och dess kostnader, vi förbättrar dessutom klimatet såväl lokalt som globalt. För att visa på potentialen i de flertal lösningar som gör det möjligt för företag att minska sina fastigheters koldioxidavtryck har vi återigen krokat arm med SISAB.

Anledningarna till Earth Hour är många, och alla deltar av olika anledningar; dock är resultatet och målet detsamma. Myrspoven tog Earth Hour som ett tillfälle att visa styrkan i kvantitet tillsammans med Mats Carlqvist och Erica Eriksson från SISAB. Tillsammans med SISAB stängde vi av energiförbrukningen på 49 skolor och förskolor som ingår i vårt samarbete med projekt Sthlmflex.

Förhoppningen är att Sthlmflex deltagare ska ta till vara på Earth Hour som en gemensamt avstamp nästa år och att fler deltagare ansluter sig. Om du inte deltog i Earth Hour eller Sthlmflex i år är detta ett incitement att ta möjligheten vid nästa tillfälle. Att visa vilja och potentialen av hållbar energianvändning är det första steget innan vi kan se resultat. Det finns ingen tävlan i detta; allt handlar om att engagera sig i ett gemensamt arbete. Klimatmålen är inom räckhåll, och genom att tillämpa små åtgärder och lösningar på dina specifika behov kan vi nå dit.

Klicka här för mer information om [Earth Hour] & [StockholmFlex]

Earth Hour är tillbaka igen den sista lördagen i mars 2023 ...