Nya lösningar för att minska brottsligheten

Nya lösningar för att minska brottsligheten

Imorgon kommer jag att presentera vår försäkring Digitalskydd i samband med en säkerhetskonferens i Trelleborg. Det är en ny försäkring som är ett direkt svar mot det ökande problemet med hat, hot och kränkningar på nätet. Enligt Friends senaste nätrapport så har var tredje ung kränks i digitala kanaler eller sociala medier.

De digitala kränkningarna är mer komplicerade att hantera för den som drabbas. Ofta sker de på sajter och i kanaler som man själv inte har kontroll över och risken att kränkande text och bilder sprids snabbt är stor. Som enskild person är det tidsödande och komplicerat att föra sin talan mot stora it-företag och få dem att radera kränkande texter eller bilder.

Det är här vår försäkring kommer in. Vi kan inte skydda mot att någon skriver något kränkande men däremot är vi ett stöd både för att upprätta en polisanmälan och för juridisk rådgivning samt för att få bort innehåll.

Jag kommer att vara på plats i Trelleborg imorgon. Konferensen ”Nya lösningar för att minska brottsligheten” pågår mellan 13.00-16.30 i Malmrossalen på Hamngatan 9.

Välkommen!
Sophie Gernandt, marknadschef mySafety Försäkringar