Changers Hub är Månadens Nätängel september 2022

Changers Hub är Månadens Nätängel september 2022

mySafety Försäkringar tilldelar innovationshuset och nätverksförmedlaren Changers Hub utmärkelsen Månadens Nätängel i september. Changers Hub har sedan 2015 arbetat för att främja entreprenörskap och kreativitet i socioekonomiskt utsatta områden. Nätverket har idag över 2000 medlemmar.

Med Månadens Nätängel vill mySafety lyfta fler individer och organisationer som gör det där lilla extra under året. Utmärkelsen instiftades 2015 som en reaktion mot den allt hårdare tonen på nätet och syftar till att uppmärksamma alla de som motverkar näthat och bidrar till att göra nätet till en tryggare, trevligare samt mer inspirerande plats. Changers Hub har nu utsetts till Månadens Nätängel i september med följande motivering:

”Changers Hub är ett innovationshus som på ett skickligt och beundransvärt sätt arbetar för att demokratisera framgång så att unga ska få möjligheten att förverkliga sina idéer - oavsett var de bor, var de kommer ifrån och hur deras nuvarande livssituation ser ut. Genom sin digitala närvaro, samt sina två Stockholmskontor, har Changers Hub lyckats bygga ett nätverk med över 2000 ambitiösa medlemmar. Changers Hub förtjänar en eloge för sitt arbete med att göra Sverige mer jämlikt, inkluderade och demokratiskt och därför tilldelas de utmärkelsen Månadens Nätängel.”

– Det betyder väldigt mycket för oss att få utmärkelsen Månadens Nätängel av mySafety. Vi brukar säga att vår fysiska närvaro i marginaliserade områden är minst lika viktig i den digitala världen. Det handlar om att dels visa på vilka möjligheter som finns samt stå upp för människors rättigheter och lika värde, säger Victoria Escobar, medgrundare och operativ chef på Changers Hub

Tidigare Månadens Nätänglar är bland annat artisten Molly Sandén, skådespelaren Eva Röse samt forskarna Katja Gillander Gådin och Helené Dahlqvist.

- Nätverk som Changers Hub är oerhört viktiga när det råder en ojämn fördelning av entreprenöriella möjligheter. Alla i Sverige ska kunna ta sig fram i sin karriär så länge drivet och ambitionen finns och Changers Hub främjar denna anda på ett kompetent och inkluderande sätt. Detta arbete ska självklart belönas, Daniel Elfvendahl, VD på mySafety Försäkringar.

Hjälp mySafety Försäkringar att hitta fler nätänglar
Vill du tipsa om en nätängel eller anmäla dig själv? Lägg upp en bild på sociala medier och använd hashtagen #månadensnätängel eller maila till mysafety@wenderfalck.com.

Kriterier för att kunna bli Månadens Nätängel:

• Håller god ton på nätet och bemöter aldrig hat med hat
  • Använder nätet för att driva opinion inom sin fråga
  • Uppmuntrar till, stöttar, inspirerar eller bidrar till ett bättre samhällsklimat
  • Sänker sig aldrig till rasism, sexism, homofobi, förtal, hot eller trakasserier

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se

Daniel Elfvendahl

Group CEO +46733209445