Linda-Marie Nilsson är Månadens Nätängel februari 2022

Linda-Marie Nilsson är Månadens Nätängel februari 2022

Influencern och författaren Linda-Marie Nilsson använder sina kanaler för att driva viktiga frågor om självkänsla, kroppsideal och självkärlek – något som gjort henne till en viktig röst i samhället och på sociala medier. Nu tilldelas hon utmärkelsen Månadens Nätängel av mySafety Försäkringar för sitt betydelsefulla arbete.

Med Månadens Nätängel vill mySafety lyfta fler individer och organisationer som gör det där lilla extra under året. Linda-Marie Nilsson har nu utsetts till Månadens Nätängel i februari med följande motivering:

”Linda-Marie Nilsson har ett otroligt starkt driv i sina hjärtefrågor som rör självkänsla och självkärlek, kopplat till bland annat kropssideal. Hon är en stark röst som bidrar till att rubba samhällsnormer och sprida kärlek, omtanke och inspiration på nätet. Hennes arbete har inspirerat många och vi hoppas se mer av henne framöver.”

– Jag är så stolt och rörd över den här fina utmärkelsen. Varje dag försöker jag att ge kärlek och pepp till de som följer mig, speciellt till de som precis som jag inte alltid får vara med på lika villkor överallt och som inte passar in i samhällets normer, och att göra världen lite, lite mer inkluderande för alla. Att få lite extra kärlek tillbaka för det jag gör betyder mycket, säger Linda-Marie Nilsson.

Utmärkelsen Månadens Nätängel instiftades 2015 som en reaktion mot den allt hårdare tonen på nätet. Priset syftar till att uppmärksamma alla de som motverkar näthat och bidrar till att göra nätet till en tryggare, trevligare samt mer inspirerande plats. Tidigare Månadens Nätänglar är bland annat författaren Cecilia Sahlström, skådespelaren Eva Röse samt forskarna Katja Gillander Gådin och Helené Dahlqvist.

– De ämnen Linda-Marie lyfter är otroligt viktiga för att bekämpa näthat och skapa en bättre tillvaro på sociala medier. Vi är därför väldigt glada över att kunna lyfta henne som Månadens Nätängel i februari, säger Carl-Henric Holmberg, Sverigechef på mySafety Försäkringar.

Hjälp mySafety Försäkringar att hitta fler nätänglar

Vill du tipsa om en nätängel eller anmäla dig själv? Lägg upp en bild på sociala medier och använd hashtagen #månadensnätängel eller maila till mysafety@wenderfalck.com.

Kriterier för att kunna bli Månadens Nätängel:

• Håller god ton på nätet och bemöter aldrig hat med hat
  • Använder nätet för att driva opinion inom sin fråga
  • Uppmuntrar till, stöttar, inspirerar eller bidrar till ett bättre samhällsklimat
  • Sänker sig aldrig till rasism, sexism, homofobi, förtal, hot eller trakasserier

mySafety Försäkringar har sedan 20 år utmanat försäkringsbranschen med innovativa lösningar för såväl nya som gamla problem och brott. Vi är ledande inom ID-skyddsförsäkring samt andra trygghetstjänster som förenklar i vardagen. Genom partners och våra egna kanaler erbjuder vi försäkringar till privatpersoner och företag i Norden. mySafety finns till för dig alla dagar, dygnet runt.

mySafety Försäkringar är en del av mySafety Group. För mer information, vänligen besök www.mysafety.se