mySafety Försäkringar på Säkerhetsdagen i Almedalen - Så kan näringslivet vara med och bidra till ett tryggare samhälle.

Näringslivets roll i det brottsförebyggande arbetet – mySafety Försäkringar i panelen på Säkerhetsdagen i Almedalen

Onsdagen den 6 juli arrangeras Säkerhetsdagen av stiftelsen Tryggare Sverige i samarbete med bland andra mySafety Försäkringar. Syftet är att lyfta och diskutera frågor kring hur olika aktörer i samhället kan bidra till ett tryggare Sverige.

- En förutsättning för att vi överhuvudtaget ska kunna minska brottsligheten och få ett tryggare samhälle är att vi kommer på nya ideer, finner nya lösningar och nya samverkansformer, menar Magnus Lindgren, generaldirektör på stiftelsen Tryggare Sverige.

PA Prabert, vice koncernchef på mySafety Försäkringar, kommer att delta i en paneldebatt på temat ”Vem skapar ett tryggare och säkrare samhälle?

- För mySafety Försäkringar är det givet att lyfta fram hur olika aktörer kan vara med och bidra till ett tryggare samhälle. Det glöms tyvärr ofta bort att näringslivet också har, och kan ha, en viktig och självklar roll i det brottsförebyggande arbetet.Goda exempel på detta är en del av det vi kommer att lyfta fram under Säkerhetsdagen. Jag hoppas på många bra och givande diskussioner under dagen och ser fram emot att kunna bidra med de erfarenheter vi har från mySafety, säger PA Prabert.