Pressmeddelande från mySafety 17 februari 2011

mySafety sponsrar allsvenskt damlag i fotboll

Säkerhetsföretaget mySafety har valt att sponsra Tyresö FF:s damlag. Det är en lyckad kombination eftersom säkerhetsfrågor ligger oss alla varmt om hjärtat. Dessutom är kvinnor en stor målgrupp för oss på mySafety. Vi satsar stort på vardagssäkerhet som skapar större trygghet i alla samhällsgrupper, och då inte minst bland kvinnor. Vi ser fram emot att tjejerna i Tyresö FF kommer att agera ambassadörer för en tryggare vardag.

– Vi uppskattar mySafetys plan att lansera allt fler tjänster och produkter som riktar sig till just kvinnor. Tjejerna välkomnar därför särskilt vår nya tröjsponsor och är mer än gärna ambassadörer för ökad vardagssäkerhet, hälsar lagets huvudtränare Stefan Fredriksson.

Tyresö FF ser särskilt fram emot mySafetys produktnyheter under 2011 som är framtagna för kvinnor.

– Vi glädjer oss åt att damlaget får hjälpa till att sätta säkerhet i fokus för kvinnor i allmänhet. Spelarna kommer till exempel att förses med designade, bärbara överfallslarm som skapar extra trygghet på vägen till och från träningen när det är mörkt ute. Det tycker jag känns tryggt eftersom många cyklar eller går hem själva från träningen, avslutar Stefan.

Vardagssäkerhet som honnörsord

mySafety har sedan lanseringen av SpärrService 1999 vuxit till en ledande internationell företagsgrupp inom vardagsrelaterade säkerhetstjänster med över en miljon kunder. Idag arbetar vi systematiskt för större vardagssäkerhet i hela Norden, men även i Polen, Ryssland och Ukraina. Företaget växer snabbt och planen är att utveckla verksamheten i allt fler länder. Både när det gäller extra säkerhet för kvinnor, men också vardagssäkerhet i stort.

Marknadschef Sophie Gernandt:
– Utöver vårt stora fokus på större trygghet för kvinnor har vi också just tagit fram praktiska säkerhetspaket som ger ett brett grundskydd för såväl studenter som singlar, par och barnfamiljer. Där har vi samlat viktig vardagssäkerhet till ett rabatterat pris som är enkelt och väldigt tryggt på samma gång.

Om du vill kan du läsa mer om hur du skyddar dig, din familj och din egendom på mysafety.se – där finns också alla produkter som Tyresö FF kommer att använda i vardagen.

För mer information kontakta gärna marknadschef Sophie Gernandt på 0709-208003
eller sophie.gernandt@mysafety.se

Regioner

mySafety Group AB arbetar sedan 1999 för att skapa större vardagssäkerhet för alla. Företaget hjälper över en miljon användare i Sverige att återfinna förlorade nycklar, spärra kort, ID-handlingar och mobiltelefoner. Därtill erbjuds ett stort urval av försäkringar som förenklar och skapar trygghet i samband med allt från cykelstöld till skimming av kreditkort. mySafety Group har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Polen, Ryssland och Ukraina. Etablering i fler länder pågår. I koncernen ingår också SBM Fordonsmärkning som arbetar med trygghet för bilägare. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företagets ägs av svenska Litorina Kapital. Läs gärna mer om företaget på www. mysafety. se