SKK, Svenska Kennelklubben, i samarbete med mySafety

SKK, Svenska Kennelklubben, i samarbete med mySafety

SKK slår ett slag för vardagssäkerhet för husdjursägare och inleder samarbete med mySafety.

- mySafetys Kundservice har möjlighet att assistera oss med att besvara samtal på SKK:s ordinarie telefonnummer när vi har stängt, d v s kvällar, nätter och helger 365 dagar om året, gällande bortsprungna och upphittade hundar och katter som är ägarregistrerade i DjurID.se – Svenska Kennelklubbens ägarregister. Det är en värdefull tjänst som ger trygghet för våra medlemmar, säger Ulf Uddman, VD Svenska Kennelklubben.

Förutom samarbetet med Kundservice kommer SKK:s länsklubbsmedlemmar att erbjudas vardagssäkra tjänster som skapar trygghet för både ägare och husdjur i form av Husdjursbricka, Springa-bort-försäkring och Nyckelbricka. mySafetys Husdjursbricka är utrustad med ett ID-nummer som är registrerat på ägaren samt en instruktion till upphittaren. Den som hittar ett husdjur på villovägar kontaktar mySafetys journummer och uppger ID-numret på brickan så att ägaren kan kontaktas. Journumret är öppet dygnet runt året runt, vilket ökar chanserna för en snabb återförening med matte eller husse. Nyckelbrickan med returservice är också utrustad med ett unikt ID-nummer som enkelt kopplar en förlorad nyckelknippa med dess rätta ägare. Springa-bort-försäkringen ger ägaren rätt till 1 000 kr i ersättning om husdjuret varit försvunnen mer än 48 timmar.

- Vi tycker att mySafety erbjuder enkla och bra tjänster som ökar djurs och människors vardagssäkerhet. Att utrusta sitt djur med en Husdjursbricka är ett bra sätt att tydligt märka sitt husdjur och det känns tryggt att en upphittare kan kontakta mySafety dygnet runt om husdjuret skulle försvinna, säger Ulf Uddman, VD Svenska Kennelklubben.

Vardagssäkerhet för alla
- Vi är glada över samarbetet med SKK, inte minst med tanke på att vi kan assistera deras medlemmar och husdjursägare med hjälp av vår dygnet-runt-öppna Kundservice. Vi arbetar med Vardagssäkerhet för alla och det innefattar även husdjur. Utöver tjänsterna med Husdjursbricka och Nyckelbricka har vi ett brett utbud av tjänster och försäkringar som ökar människors säkerhet i vardagen, i hemmet och på resa. Bland annat en SpärrService som kunder kan kontakta dygnet runt för spärr av betalkort och mobiltelefoner m.m. På mySafety vill vi vara den där extra handen som våra kunder får hjälp av när man har råkat ut för det oförutsedda som förlust av nycklar, plånbok eller andra värdesaker, säger Daniel Elfvendahl, VD mySafety.

För ytterligare information kontakta: Sophie Gernandt, Marknadschef, mySafety. sophie.gernandt@mysafety.se

mySafety Group AB arbetar sedan 1999 för att skapa större vardagssäkerhet för alla. Företaget hjälper över en miljon användare i Sverige att återfinna förlorade nycklar, spärra kort, ID-handlingar och mobiltelefoner. Därtill erbjuds ett stort urval av försäkringar som förenklar och skapar trygghet i samband med allt från cykelstöld till skimming av kreditkort. mySafety Group har verksamhet i Sverige, Norge, Finland, Polen, Ryssland och Ukraina. Etablering i fler länder pågår. I koncernen ingår också SBM Fordonsmärkning som arbetar med trygghet för bilägare. Huvudkontoret ligger i Stockholm och företagets ägs av svenska Litorina Kapital. Läs gärna mer om företaget på www.mysafety.se