Naes & Friends rekryterar från IP-Only

Martin Sturelind, tidigare webbansvarig för fiberbolaget IP-Only, sadlar om och axlar rollen som Digital affärsutvecklingskonsult på Naes & Friends.

Den digitala marknadsföringsbyrån Naes & Friends inleder det nya decenniet med att växla upp och rekrytera ytterligare en konsult; Martin Sturelind som har 10 års erfarenhet av att ny- och vidareutveckla sajter.

Efter examen från Karlstads universitet där han studerade Medie- och kommunikationsvetenskap, blev han direkt rekryterad till dåvarande IBC Euroforum (nuvarande Insight Events Sweden AB). Där fick Martin jobba som webbansvarig och även projektleda ett Sitecore-projekt i Holland. Efter 7 år på Insight Events anslöt han sig till IP-Only för att ha huvudansvaret för deras externa webbplatser.

Annelie Näs, grundare av Naes & Friends, kommenterar nyförvärvet:

- Martin har en väldigt unik kunskap då han både har förståelse för affärer och den tekniska delen, samtidigt som han har kunskap inom marknadsföring. Det är anledningen till att jag tror att Martin kommer vara ett perfekt komplement till vårt team.

Hur kom du i kontakt med Naes & Friends?

- Första gången jag fick höra talas om Naes & Friends var på en kvällskurs på Berghs, som företagets grundare Annelie Näs var kursansvarig för.

Vad ser du mest fram emot med din nya roll?

- Det känns jätteroligt att få vara en del av Naes & Friends. Jag ser fram emot att få vara med på den utvecklingsresan och hjälpa företag att bygga upp och förbättra sin digitala närvaro.

Vad ser du för utmaningar i rollen?

- Att få jobba i ett litet team med olika kundgrupper och nya plattformar kommer bli en lärorik utmaning. Det kommer även bli spännande att gå från att ha varit beställare, till att istället ta emot beställningar av kunder.

Martin tillträdde sin tjänst som Digital affärsutvecklingskonsult i slutet av januari.

• Kontrakt, uppdrag

• Stockholm

Vi hjälper människor att växa, i alla dess bemärkelser. Som personer, i deras roller och i livet i stort. Bolag byggs av människor, så om vi kan få människorna att växa, bygger vi bolagen. Det gäller anställda, kunder, och oss.