Nelson Garden väljer Naes & Friends för storsatsning

För två år sedan gick Nelson Garden ihop med norska Nordic Garden för att expandera i Norden. Nu vill de ta nästa steg med en global e-handelssatsning för att nå kunder över hela världen, med start i Europa. I höstas tog de in Michael Töråsen för att leda den digitala satsningen och rekryteringen av teamet som ska vara med och driva e-handeln.

Nu väljer Nelson Garden att inleda ett samarbete med Naes & Friends för att driva arbetet med e-handeln såväl strategiskt som operativt.

- Nästkommande år har vi som mål att växa snabbt internationellt via e-handel. Vi har därför letat efter människor som har kunskap och som kan leverera tydliga resultat. I Annelie och hennes team på Naes & Friends har vi hittat en ambitiös och duktig partner som är vana att arbeta i högt tempo, med fokus på digital tillväxt och uppsatta mål. De kommer hjälpa oss i vårt arbete med att bli en ledande  digital stjärna i branschen, säger Michael Töråsen, Global E-commerce Manager på Nelson Garden.

Naes & Friends jobbar med att hjälpa företag att växa på nätet genom att driva mer relevant trafik och konvertera dessa till leads och kunder. De har ett nära samarbete med sina kunder och kompletterar deras interna team med sin expertkunskap inom digital marknadsföring, teknisk kravställning och analys.

Annelie Näs, grundare av Naes & Friends, kommenterar:

-Att få komma in och starta en e-handelssajt från grunden är lite utav ett drömuppdrag. Vi ser det som en fantastisk möjlighet att ta vara på den kunskapen vi besitter för att jobba både strategiskt och operativt. Det ska bli riktigt kul att vara med på den här resan.

Nelson Garden är Nordens ledande leverantörer av fröer, lök och trädgårdstillbehör. Idag har de drygt 130 anställda och omsätter årligen omkring 460 miljoner kronor.

• PR, kommunikation

• Stockholm

Naes & Friends hjälper dig att växa på nätet. Vi hjälper ditt företag att utveckla och effektivisera era digitala kanaler. Vi tror på långsiktighet i våra samarbeten, därför är vi måna om att bygga goda relationer med våra kunder.

Annelie Näs

Founder & CEO +46706200336