Nailmail - Ny prenumerationstjänst för nagellack lanseras i Sverige

Nailmail är ett nytt företag som skall göra det enkelt att få marknadens nyaste och hetaste nagellack - direkt i brevlådan. Syftet är att bistå marknaden med nagellack som är svårare att få tag i i affärerna - framförallt nyare varumärken, men även nya kollektioner i etablerade varumärken. Med Nailmail är syftet att utöka sin samling av fräscha nagellack till priser lägre än ute i handeln och bekvämt distribuerat.

Entreprenör bakom företaget är Karin Johansson, Norrköping, som driver sminkbloggen Vacker & Underbar som ingår i bloggnätverket Pret-Ty. Med sitt nätverk och sin publik så smyglanserades tjänsten via sin egen blogg och i samverkan med bloggnätverket den 1 november 2008. Ett enkelt test för att underlätta stilval och inriktning av nagellack finns att göra och som aktivt används som ett medel i marknadsföringen via sociala medier.

Varje månad sker fokus på ett varumärke. Första månaden sker distribution av en ny kollektion från China Glaze som precis har gjort sitt inträde på den svenska marknaden. Det är tänkt att bredd skall finnas - att du prenumererar på den stil och inriktning du föredrar.

- "Det var utifrån ett eget behov som affärsidén kläcktes", säger Karin Johansson. "Idén till tjänsten kom när jag ville lacka om mina naglar en kväll och insåg att jag inte hade mycket att välja på. Den färg jag ville ha hade jag bara ett lack av, som dessutom var intorkat. Jag visste hur svårt det var att få tag på det märket. Jag funderade på om det fanns någon prenumerationstjänst på nagellack som löpande och bekvämt gav mig nya nagellack, och när det visade sig att det inte fanns så beslöt jag mig för att ta vara på denna marknadsmöjlighet."

Webbplatsen är nåbar via http://www.nailmail.se, och tog emot de första prenumeranterna från 1 november. Slutdatum för beställningar för att vara med vid första leverans är 1 december. Leveransen sker i mitten av december, lagom till jul.

Om Nailmail

Nailmail är en nystartad prenumerationstjänst för nagellack, och distribuerar aktuella nagellack en gång per månad, med fokus på de som är svåra att få tag på på marknaden. Nailmail drivs av Karin Johansson, som även driver sminkbloggen Vacker & Underbar.

Presskontakt: Karin Johansson - 011-300 20 45

Nailmail: http://nailmail.se