Nallebudet gör en nysatsning mot baby

Nallebudet erbjuder ett otal nallar och presenter som riktar sig till allt från vänner, mamma, pappa och till kärleken. Det skickas sommarhälsningar och till födelsedagar och krya på dig-nallar etc. Det skickas även grattishälsningar till nyfödda och många hälsningar till barn överhuvud taget.

- På sistone har vi märkt att antalet nallar till nyfödda och barn har ökat och därför vill vi erbjuda ett bredare utbud till dessa kunder, säger Hanne Lindqvist, grundare och VD för Nallebudet. Vi vill kunna erbjuda en variation av presenter och nu har det tillkommit bland annat skallror, snuttefiltar och pipleksaker som lämpar sig utmärkt till nyfödda.

Nallebudet vill profilera sin unika struktur och satsar på barn och framförallt nyfödda. Det finns nallar i tre olika storlekar och olika utföranden. Alla skickas de på samma sätt i sin röda ask direkt till mottagaren.

- Det är ett utmärkt sätt att framföra hälsningar och presenter med ett Nallebud till BB när blommor inte är tillåtet, säger Hanne Lindqvist. Hon menar vidare att det är ett kanonbra sätt att ge bort en present när man inte kan närvara själv. Då kommer den fint paketerad och med posten direkt till mottagaren. Hanne tillägger att det är viktigt att adressen är så utförlig som möjligt när det skickas till sjukhus, så den interna postutdelningen lätt kan hitta mottagaren.

• snuttefilt
  • skallror
  • hälsning
  • bb
  • present
  • nallebud
  • baby
  • barn
  • nalle

• Kalmar

Nallebudet är en e-butik som grundades i december 2004 av Hanne Lindqvist och Johan Deverén. I december 2005 utökade företaget sin verksamhet med ytterligare en internetbutik och i november 2006 övergick bolaget till att vara ett aktiebolag Nallebudet & Co AB. Idag är Nallebudet en koncern med tre dotterbolag och Nallebudet finns i fyra länder och fortsätter hela tiden att växa. Grundtanken med Nallebudet är att nallen är den personliga budbäraren av meddelandet. Det är ett charmigt och unikt sätt att skicka en hälsning till någon. Nallebudet levereras direkt hem till mottagaren i brevlådan eller brevinkastet.

Madeleine Landin

Presskontakt Marknadsansvarig 0480-420101