Här bor våra barnvakter - Nannynu! siktar mot 1000 anställda

Likt tidigare inlägg kring var Stockholms barnpassningsfamiljer bor så kom de flesta barnvakterna, när Nannynu! grundades 2007 (i samband med RUT-avdraget), också mycket från områdena Innerstaden, Bromma och Täby. Nedan är 2014 års lista där det är vanligast att bo som barnvakt, kontra 2011 års placering inom parentes. Det är väldigt roligt att nu se så många barnvakter över hela Storstockholm som är intresserade av att jobba som barnvakt.

1. Innerstaden (1)
2. Bromma (2)
3. Solna (3)
4. Täby (5)
5. Sollentuna (6)
6. Lidingö (4)
7. Saltsjö-boo (7)
8. Enskede (12)
9. Hägersten (10)
10. Ekerö (15)
11. Vällingby (24)
12. Åkersberga (8)
13. Värmdö (9)
14. Älvsjö (17)
15. Nacka (11)
16. Bandhagen (22)

Nannynu! tror på att ge unga personer arbete. Att arbeta som barnvakt via ett företag är ett perfekt förstajobb eller ha som extraarbete. Du kommer ut i arbetslivet, samlar på dig erfarenhet och har möjlighet att få referenser. I skrivande stund har Nannynu! 722 anställda barnvakter, varav 682 stycken under 26 år i Stockholmstrakten. Vi eftersträvar att i år eller under nästa år nå 1000 anställda barnvakter.

Vår stora anställningsperiod kommer i augusti/september, då de flesta barnvaktsfamiljer hör av sig och söker barnvakt. För de som är intresserade av att jobba som barnvakt rekommenderar vi att ni söker till oss redan nu via vår hemsida www.nanny.nu.