Open Air Group lanseeraa Natlinkin - Pohjoismaiden suurimman metsästysteknologiayrityksen

Press release -

Open Air Group yhdistää teknologiatoimintansa - metsästysteknologian osaajat WeHunt, Tracker ja Burrel yhdistävät voimansa uuden Natlink- brändin alle.

Open Air Group yhdistää teknologiatoimintansa ja lanseeraa Natlinkin – uuden yrityksen, joka yhdistää metsästysteknologian erikoisosaajat WeHuntin, Trackerin ja Burrelin yhdeksi kokonaisuudeksi. Yhdistymisen myötä Natlinkista tulee suurin metsästysteknologiayritys Pohjoismaissa, jolla on yli 740 000 rekisteröitynyttä käyttäjää ja yli 20 miljoonan euron yhdistetty liikevaihto. Natlink mahdollistaa myös paremman asiakaskokemuksen tarjoamisen Pohjoismaiden ja muun Euroopan metsästysyhteisöille.

Aiemmin Open Air Groupin teknologiatoiminnan osana toiminut GPS-metsästyskoirien seurantalaitteiden valmistaja Tracker, metsästyssovellus WeHunt ja riistakamera-asiantuntija Burrel yhdistävät nyt voimansa uuden yrityksen, Natlinkin alle. Natlinkin lanseeraus luo yhden Euroopan suurimmista metsästysteknologiayrityksistä, joilla on yhteensä 747 000 rekisteröitynyttä käyttäjää, 18 prosentin kasvu Pohjoismaissa ja 23 prosentin kasvu kaikilla markkinoilla vuonna 2023.

-Olemme strategisesti rakentaneet metsästysteknologian osaamistamme viimeisten vuosien aikana, ja jokainen yritys ryhmässämme on ollut johtava omalla alallaan. Näemme nyt suuren arvon luoda yhden keskittyneen ympäristön näille yrityksille ja osaamiselle, mahdollistaen entistä enemmän keskittymisen innovaatioon ja edistyneiden ratkaisujen luomiseen metsästysyhteisölle. Tämä yhdistelmä on valmis edistämään entisestään metsästyksen ja ulkoilun kokemusta kaikille käyttäjille, sanoo Camilo Sjödin, Open Air Groupin toimitusjohtaja.

Open Air Group pyrkii Natlinkin avulla luomaan yhteisen alustan, joka tarjoaa eurooppalaisille metsästäjille huippuluokan teknologiaa kaikkiin metsästys- ja ulkoiluaktiviteetteihin. Ajan myötä Tracker GPS-laitteet ja sovellus, sekä Burrelin riistakamerat integroituvat saumattomasti WeHunt-alustaan.

- Natlinkin visiona on yhdistää kokonaisia metsästys- ja ulkoiluyhteisöjä, ja tietysti omistautumisemme ulottuu tekniikan ulkopuolelle. Kyse on todellakin yhteyden syventämisestä luontoon, sekä metsästys- ja ulkoiluyhteisöjen yhdistämisestä. Haluamme, että tuotteistamme ja palveluistamme tulee korvaamattomia kumppaneita, jotka parantavat ulkoilukokemusta ja metsästyskokemusta erityisesti niin, että se ei ole vain helppo, mieleenpainuva ja turvallinen vaan todella poikkeuksellinen, kertoo Natlinkin toimitusjohtaja Carl von Eckermann.

Natlinkin uudessa toimintaympäristössä tutkimus- ja kehitystoiminta hyödyntää aiempien kolmen organisaation resursseja ja osaamista. Tämä mahdollistaa entistä suuremman keskittymisen innovaatioiden edistämiseen ja tuotteiden sekä palveluiden saumattomaan toimittamiseen metsästysyhteisölle. Fuusion myötä käyttäjille ei tule muutoksia saatavuudessa tai toiminnallisuudessa. Tracker, WeHunt ja Burrel jatkavat tuotenimillään samojen tuotekategorioiden alla, nyt yhdistyneinä Natlink- sateenvarjon alle. Tämä takaa saumattoman kokemuksen Natlinkin asiakkaille.

Natlink faktat:

• Uusi holdingyhtiö Tracker Oy:lle, WeHunt Nordic AB:lle ja Burrel riistakameroille.
  • Yhdistetty myynti yli 20 miljoonaa euroa
  • 747 000 rekisteröitynyttä käyttäjää
  • 18 % yhdistetty käyttäjien kasvu Pohjoismaissa vuonna 2023
  • 23 % yhdistetty käyttäjäkasvu Pohjoismaissa ja Euroopassa vuonna 2023

Tietoja Open Air Groupista

Open Air Group on yritysryhmä, jolla on toimintaa Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Siihen kuuluvat brändit Chevalier, Alaska 1795, Valio, Garphyttan ja Aclima, metsästysteknologiayritys Natlink ja verkkokaupat Widforss.se, Widforss.no, Retkitukku.fi ja Koiravaruste.fi. Tavoitteena on tulla johtavaksi toimijaksi Pohjoismaisilla markkinoilla metsästyksen, koirien ja ulkoilun tuotteiden kehittämisessä ja myynnissä.

Tietoja Natlinkista:

Natlink perustettiin vuonna 2024 Open Air Groupin teknologiayhtiöksi ja se on metsästysteknologia-alan eturintamassa. Natlink yhdistää tunnetut tuotemerkit WeHunt Nordic, Tracker ja Burrel riistakamerat, niiden innovaatiot ja sitoutumisen metsästyksen ja ulkoilun harrastajien palvelemiseksi. Natlink keskittyy metsästyskokemuksen parantamiseen edistyksellisen teknologian avulla ja on alan edelläkävijä laadukkaiden tuotteiden tarjoamisessa.

WeHunt

WeHunt-sovellus on Pohjoismaiden ladatuin Iphone- ja Android-sovellus metsästäjille. WeHunt tarjoaa kattavan digitaalisen alustan, joka helpottaa metsästyksen hallintaa, organisointia ja lisää turvallisuutta ennen metsästystä, sen aikana ja metsästyksen jälkeen.

Tracker

Tracker perustettiin vuonna 1977 Suomessa ja se tarjoaa GPS-koirien seurantalaitteita ja sovelluksen metsästäjille ja ulkoilmaihmisille.

Burrel

Burrel on tunnettu korkealaatuisista riistakameroistaan, se valmistaa sekä perinteisiä, että moderneja ja edistyneitä riistakameroita. Burrel valmistaa myös metsästysradioita ja niihin liittyviä tarvikkeita.

Categories

Established in 2024 as a division of Open Air Group's technology sector, Natlink stands at the forefront of the hunting technology industry. Bringing together the renowned brands WeHunt Nordic, Tracker, and Burrel Trail Cameras, Natlink combines innovation with a commitment to serving hunting and outdoor enthusiasts. With a focus on enhancing the hunting experience through advanced technology, Natlink is leading the way in delivering high-quality products.

Estelle Bunner

Press contact CMO +46761048006

Access nature

Natlink don't simply appreciate nature; they empower it with cutting-edge technology. Natlinks commitment to innovation has earned global trust, offering products that go beyond the ordinary. As a beacon of innovation, Natlink crafts a state-of-the-art digital ecosystem for connected hunting and outdoor adventure. Through Natlink technology we deepen your bond with nature, transforming our products into companions that enhance the outdoor experience.

Natlink Group