Naturkompaniet, Flagship store på Hegdehaugsveien. 29 i Oslo

Naturkompaniet åpner Flagship store i Oslo

Siden starten i Sverige i 1991, har Naturkompaniet vært kjeden man går til om man skal ha friluftsutstyr av kvalitet. For Naturkompaniet står kunnskap og bærekraft i sentrum, og det skal det også gjøre i selskapets nye flagship store i Hegdehaugsveien i Oslo. Dette blir selskapets sjette butikk i Norge, og butikken kan friste med kjente varemerker som Fjällräven, Patagonia, Arc’teryx, Osprey, Devold, Hilleberg, Primus, The North Face, Aclima og mange flere.

- Endelig får vi åpne butikk i hovedstaden! Vi har lenge lett etter en plassering i Oslo sentrum, og nå har vi funnet det perfekte stedet. Våre nye lokaler i Hegdehaugsveien 29 har en utrolig flott beliggenhet som gjenspeiler Naturkompaniet. Lokalene har sjarm og historie, og er strategisk plassert med god synlighet, forteller CEO i Naturkompaniet, Henrik Hoffman.

- Vi er spesielt galde for at vi har kunnet gjenbruke mye av lokalene, uten å måtte gjøre store inngrep. Dette er positivt for vårt miljøavtrykk og vårt bærekraftsarbeid. Vi håper etableringen av den nye butikken vil gi oss muligheten til å møte og inspirere enda flere mennesker til å utforske naturen på en bærekraftig måte, fortsetter han.

Dette er en butikk der kundene kan forvente seg kvalitetsmerker, kunnskap og ekspertise. Den nye butikken vil ha en egen vedlikeholdsavdeling, kampanjer som voksing av fjellstøvler og lignende. Vi arrangerer også med jevne mellomrom kurs i butikkene, og allerede 20. juni skal vi ha vårt første kurs i Hegdehaugsveien, når influenceren Tur med Mari kommer for å dele sine beste tips og råd.

- Vår viktigste drivkraft er å på en naturlig måte dele av vår kunnskap og erfaring med å ferdes ute i naturen. Enten du skal på dagstur i skogen med familien eller en ukes telttur i fjellet, vil du finne det utstyret du trenger i vår nye butikk i Hegdehaugsveien. Hvis vi på turen også kan gi deg noe av den kunnskapen som alle våre dyktige kolleger i butikkene innehar, har vi levert på vårt oppdrag, sier Head of Retail i Norge, Simon Larsen.

Med bærekraft og kunnskap som sine viktigste verdier, skal Naturkompaniet ikke bare være en butikk kunder besøker for å handle, men også for å lære, få reparert produkter og delta på kurs.

Butikkjeden har også en kundeklubb, der en prosent av kjøpene går til miljøvernsprosjekter. I år går pengene til Hold Norge Rent.