Naturkompaniet åpner ny butikk ved siden av sin Fjällräven Brand Store i Trondheim

På bare halvannet år har Naturkompaniet åpnet fem nye butikker og lansert en e-handelsplattform i Norge. Den siste butikken er en utvidelse av en helt ny Naturkompaniet-butikk ved siden av deres Fjällräven Brand Store i Trondheim. Åpningen av den nye butikken fant sted den 5. mai i Olav Tryggvasons gate 27, midt i Trondheim sentrum. I den nye butikker finner du klær og utstyr fra ledende merker som Fjällräven, Patagonia, Arc’teryx, Primus, Osprey, Hilleberg, Devold, The North Face, Marmot, Hestra og mange flere.

Naturkompaniet fortsetter nå med å etablere nye butikker og Fjällräven Brand Stores i Norge, med en visjon om å oppfordre bransjen til å omfavne et mer bærekraftig friluftsliv ved å tilby kunnskap om friluftsliv og vedlikehold, produkter som varer lenge og som ikke er en del av fast fashion-trenden, samt et sterkt fellesskap i Norge.

Åpning av syvende butikk i Norge

"Med etableringen i Trondheim den 5. mai blir dette vår 5. Naturkompaniet butikk i Norge og butikk nummer 7 i selskapet. Naturkompaniets viktigste drivkraft er å på en naturlig måte dele med oss av vår kunnskap og erfaring med å ferdes ute i naturen. Enten du skal ut på en dagstur i skogen med familien, eller på en ukes telttur i fjellet, vil du finne det du utstyret behøver i vår nye butikk i Trondheim sentrum. Hvis vi på turen også kan tilføre noe av den kunnskapen som alle våre dyktige kolleger i butikkene innehar, har vi levert på vårt oppdrag", sier Simon Larsen, Head of Retail på Naturkompaniet.

Alt du trenger for friluftslivet

"I vår nye butikk i Trondheim finner du friluftsprodukter som er produsert for å vare lenge og som kan gå i arv i generasjoner. Vi tilbyr alt fra klær, telt og soveposer til annet utstyr som er nødvendig for et vellykket friluftsliv", sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet.

Stolt butikksjef

Naturkompaniet i Trondheim utvider og flytter til en større butikk, og butikksjef Marte Bakk er stolt over å ønske både nye og gamle kunder velkommen til Olav Tryggvasonsgate 27. Den nye butikken vil være en destinasjon for friluftsinteresserte i området og tilby et bredt utvalg av funksjonelle og bærekraftige produkter. Med 200 kvadratmeter ekstra plass kan de nå gi enda bedre hjelp til kundene med å finne de perfekte produktene for deres friluftseventyr. Butikksjef Marte Bakk er ivrig etter å dele sin og de ansattes lidenskap for naturen med kundene og håper å inspirere flere til å oppleve naturen på en bærekraftig måte.

Naturkompaniet har store planer for den nye butikken i Trondheim

Naturkompaniet har en sterk visjon om å spre kunnskap om bærekraftig forbruk og vil bekjempe "kjøp og kast"-mentaliteten ved å tilby reparasjon og vedlikehold av produkter i butikkene. Butikken vil også tilby utleie av friluftsutstyr fra ledende merker som Fjällräven, Hilleberg, Primus og Marmot.

I tillegg til å tilby produkter og utstyr, vil Naturkompaniet i Trondheim også arrangere kurs og arrangementer for å spre kunnskap om naturen og friluftslivet. Allerede den 11. mai starter de med et kurs i kart- og kompassbruk som en del av deres satsning på å engasjere kunder og spre kunnskap om friluftsliv og naturen.