Ny butikk for friluftsfantaster entrer Trondheim

Naturkompaniet åpner ny Fjällräven Brand Store i Trondheim

På ett år har Naturkompaniet åpnet fem nye butikker og e-handel i Norge. Den seneste butikken er en helt ny Fjällräven Brand Store som slo opp dørene den 24. november på Olav Tryggvasons gate 27, midt i Trondheim sentrum. Våren 2023 utvider allerede Trondheim-butikken og vil da åpne en Naturkompaniet butikk vegg-i-vegg. Naturkompaniet har også en Fjällräven Brand Store i Stavanger og en i Oslo siden tidligere. Nå fortsetter etableringen av nye Naturkompaniet butikker og Fjällräven Brand Stores i Norge.

Med et mål om å utfordre bransjen og skape et bærekraftig friluftsliv er Naturkompaniets nye Fjällräven Brand Store klar for å ta Trondheim med storm. Naturkompaniet driver alle Fjällräven Brand Stores i Norge og deres hovedfokus er et bærekraftig friluftsliv der de ønsker å bidra med kunnskap om bærekraft.

- Vi har stor tro på kombinasjonen av e-handel og fysisk butikk. For oss på Naturkompaniet og Fjällräven Brand Store er det personlige møtet den beste måten å jobbe på for å dele med oss av vår kunnskap og service. Med vår nye Fjällräven Brand Store i Trondheim vil vi oppmuntre flere personer til å gjøre fornuftige og bærekraftige kjøp og velge produkter som varer lenge. Fjällräven er en viktig del av Naturkompaniets etablering i Norge og er en favoritt blant friluftsfolket. Butikken i Trondheim vil legge til rette for gode naturopplevelser som kundene kan dele med hele familien, sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet.

- For oss var det helt naturlig å tenke en etablering i Trondheim helt fra starten av på vår reise i Norge. Med sin fantastiske natur er Trøndelag virkelig en del av Norge som passer som hånd i hanske til Fjällräven og Naturkompaniet som varemerke, og vi tror at vårt sortiment, kompetanse og ikke minst service vil falle i god smak hos trønderne. Vi gleder oss nå noe enormt til å åpne dørene til vår Fjällräven brandstore Torsdag 24. November, og Naturkompaniet våren 2023, sier Simon, Head of Retail, Naturkompaniet Norge.

Stolt butikkambassadør

Butikkambassadør Katrine Hansen Trones er utrolig stolt av den nye butikken og ser frem til å møte kundene i Trondheim, og veien fremover.

- Det er helt fantastisk å endelig få åpne vår nye butikk i Trondheim. Lidenskapen for naturen er forankret i både forretningsmodellen og hos oss ansatte. Jeg tror butikken vår vil passe bra inn i Trondheim der den vil dekke et behov for tidløse kvalitetsprodukter i Trondheimsområdet. Kundene våre kan forvente produkter som de kommer til å ha glede av i mange år. Vi på Fjällräven Brand Store i Trondheim tilbyr et bredt spekter av produkter for friluftslivet, og vil derfor ha det man trenger om det så er en tur til Geitfjellet eller en 3 uker lang ekspedisjon til Grønnland, sier Katrine Hansen, Butikkambassadør, Fjällräven Brand Store/ Naturkompaniet Norge.

Produkter som du får glede av i lang tid
I den nye butikken i Trondheim finnes frilufts produkter som er produsert for å holde i lang tid, og som kan gå i arv i generasjoner. Alt fra klær, telt, soveposer og annet utstyr. Med andre ord: alt du trenger for friluftslivet. Les mer om Naturkompaniets verdier her.

En av Naturkompaniet og Fjällrävens store visjoner er å spre kunnskap om hvordan man best tar vare på det man kjøper, slik at produktene holder lenge. De ønsker ikke å bidra til kjøp og kast mentaliteten, men ha fokus på at produktene man kjøper skal ha et langt liv. Derfor tilbyr de også hjelp til riktig vedlikehold og reparasjon i butikkene.

Planene er mange for den nye butikken i Trondheim

Den nye butikken vil være behjelpelig med vedlikehold av produkter, for eksempel kan man levere inn Fjällrävens G-1000 produkter for voksing i butikken, og leie friluftsutstyr. Fjällräven Brand Store i Trondheim tilbyr også fysiske kurs i butikk og online for medlemmene. Noen kurs som de planlegger for 2023 er:

• Kart og kompass kurs
  • Skredseminar introduksjon