Naturkompaniet AS kjøper Regntøyspesialisten AS

Naturkompaniet AS kjøper Regntøyspesialisten AS

Som en del av Naturkompaniet AS sin fortsatte ekspansjon i Norge har de kjøpt 100 % av aksjene i Regntøyspesialisten AS i Kristiansand. Oppkjøpet er en del av Naturkompaniets strategi for å utvide sitt tilbud og styrke sin posisjon som en ledende aktør innen friluftsbransjen i Norge. Naturkompaniet er et datterselskap av Frilufts Retail AB, som er en del av Fenix Outdoor AG, notert på Nasdaq OMX Stockholm.

Regntøyspesialisten er en anerkjent butikk i Kristiansand som har spesialisert seg på salg av turtøy, regntøy og ull. Med over 100 års erfaring har de hjulpet sørlendinger med bekledning for å takle alle typer værforhold. Denne butikken vil nå bli en del av Naturkompaniets portefølje av butikker i Norge, som for tiden teller åtte butikker, i tillegg til tre Fjällräven-butikker og virksomheter innen netthandel.

Oppkjøpet av Regntøyspesialisten gir Naturkompaniet tilgang til en kompetent og erfaren butikk i Norge, med en førsteklasses beliggenhet og over 100 års erfaring innen salg i friluftsbransjen. Gjennom dette oppkjøpet styrker Naturkompaniet sin tilstedeværelse og posisjon i det norske markedet, og bedrer evnen til å møte utfordringene i et stadig voksende og sterkt konkurrerende marked.

- ‘’Vi er veldig glade for denne avtalen, Regntøyspesialisten har vært en institusjon i Kristiansand i over 100 år, og butikken ligger sentralt til i Markens gate i sentrum av byen. Med dette oppkjøpet får vi en veletablert butikk med kompetent og kunnskapsrik betjening. De tidligere eierne Herman og Harald vil fortsette å jobbe i butikken, så gamle stamkunder vil føle seg hjemme, og nye kunder vil få fantastisk service. Før sommeren vil butikken bli renovert og fullstendig integrert til en Naturkompaniet butikk. Vi ser frem til å ønske både gamle og nye kunder velkommen til butikken’’, sier Simon Larsen, Administrerende direktør i Naturkompaniet AS.

- ‘’ Vår lidenskap og engasjement for å levere kvalitet og verdi til våre kunder vil fortsette å være drivkraften bak alt vi gjør, og vi ser frem til å videreføre dette sammen med Naturkompaniet. Det er med stor begeistring at vi nå starter et nytt kapittel, og vi gleder oss til fremtiden sammen’’, sier Herman og Harald Feyling, eiere av Regntøyspesialisten.

Ved spørsmål vennligst ta kontakt med,

Simon Larsen
Administrerende direktør, Naturkompaniet AS
Tlf: +47 908 37 685
E-post: Simon.larsen@naturkompaniet.no

Herman Feyling
Regntøyspesialisten
Tlf: 480 62 138
E-post: herman@agderfritid.no

Naturkompaniets konsept består av utleie og salg av utstyr for friluftsliv, og har i dag 48 butikker i Sverige og Norge. Kjeden tilbyr verdensledende merkevarer som blant annet Fjällräven, Primus, Arc’teryx, Hanwag, Tierra, Patagonia, Royal Robbins, Osprey, The North Face, Black Diamond, Aclima, Alfa, Hestra, Devold, Haglöfs, Icebreaker, Marmot og mange flere.

Se alle Naturkompaniet butikker og Fjällräven Brand Stores.

Simon Larsen

CEO Naturkompaniet Norge +47 908 37 685