Naturkompaniet flyttar till nytt läge i Västerås

Naturkompaniet flyttar till nytt läge i Västerås

Den 24:e mars slår Naturkompaniet upp portarna till en helt ny butik vid Erikslunds shoppingcenter i Västerås. Butiksytan blir på hela 1000 kvadratmeter, vilket gör den till Naturkompaniets största butik i södra Sverige. Butiken kommer rymma ett brett sortiment av friluftskläder och utrustning och ersätter Naturkompaniets butik som tidigare varit belägen Västerås city.

”Att byta till ett nytt läge med större lokaler i Västerås känns som helt rätt steg i vår fortsatta satsning på butiksetableringar. Vi kommer nu att kunna erbjuda Västerås med omnejd ett mycket större sortiment än tidigare, då lokalerna ger oss möjligheten till att bredda utbudet avsevärt. Vi kommer se några helt nya delar i sortimentet som inte hittas i någon av våra andra butiker, detta innefattar bland annat taktält och vikbara kajaker. Ett annat spännande inslag i butiken är att den utrustas med en klättervägg där man kommer kunna testa skor och klätterutrustning. Vi tror också att det nya läget kommer göra oss mer tillgängligt för fler besökare och den stora butiksytan kommer möjliggöra arrangemang av inspirationskvällar och event”, säger Henrik Hoffman, vd på Naturkompaniet.

Butiken kommer utöver klättervägg bland annat att utrustas med en stor Fjällrävenavdelning, ett sortiment för uthyrning, en avdelning för vård och reparation samt olika inslag som t.ex. en naturbänk för möjlig testning av liggunderlag på ojämnt underlag.

Ny adress:
Naturkompaniet