Naturkompaniet fortsetter å si nei til Black Friday

Naturkompaniet fortsetter å si nei til Black Friday

Naturkompaniet fortsetter å distansere seg fra Black Friday kampanjene og oppfordrer i stedet kundene til å ta vare på klær og utstyr de allerede har. Fra 20. til 25. november kan deres kundemedlemmer derfor få sine tursko i skinn og G-1000 produkter fra Fjällräven vokset helt gratis i alle deres butikker i Norge. Naturkompaniet tilbyr også halv pris på utleie av turutstyr i denne perioden, og vedlikeholds produkter som hjelper kundene å ta vare på sitt turutstyr. Naturkompaniet ønsker også å dele kunnskap om vedlikehold, slik at flere mennesker kan glede seg over klær og utstyr i mange år fremover.

- ''En av de mest avgjørende aspektene innen bærekraft er å forlenge levetiden til det vi kjøper, ved å bruke og ta vare på klær og utstyr over så lang tid som mulig. Hos Naturkompaniet tar vi avstand fra kjøpehysteriet som preger hendelser som Black Friday, Cyber Monday og Singles Week. Vi oppfordrer heller våre kunder til å praktisere et bærekraftig forbruk ved å vedlikeholde og reparere det de allerede eier, før de vurderer å investere i noe nytt. Og når man velger å kjøpe et nytt produkt, bør det ikke være et kjøp-og-kast-produkt, men heller en produkt som gir langvarig glede'', sier Trine Bekkhus, Prosjektansvarlig for Green Week på Naturkompaniet.

Naturkompaniets kampanje, kjent som Green Week, har eksistert siden Naturkompaniet etablerte seg på det norske markedet og har allerede vært tilgjengelig i Sverige i mange år. I tillegg til tilbudet om gratis voksing og halv pris på utleie, finnes et bredt utvalg av vedlikeholds produkter tilgjengelig i alle Naturkompaniets butikker. Naturkompaniet forplikter seg til å fortsette å fokusere på vedlikehold og reparasjon av frilufts produkter og -utstyr.

- ''På Naturkompaniet og i våre Fjällräven brandstores har vi alle en stor passion for friluftsliv. Vi ønsker å dele denne lidenskapen med alle våre kunder. Ved å tilby noe annet i form av kunnskap, utleie og vedlikehold i løpet av denne perioden, føler vi at vi kan bidra til å vende fokuset bort fra det ekstreme forbruket som Black Friday fremmer", sier Simon Larsen, Head of Retail på Naturkompaniet.

Naturkompaniets konsept består av utleie og salg av utstyr for friluftsliv, og har i dag 47 butikker i Sverige og Norge. Kjeden tilbyr verdensledende merkevarer som blant annet Fjällräven, Primus, Arc’teryx, Norrøna, Tierra, Patagonia, Osprey, The North Face, Black Diamond, Aclima, Alfa, Hestra, Devold, Haglöfs, Icebreaker, Marmot og mange flere.

Se alle Naturkompaniet butikker og Fjällräven Brand Stores her: https://www.naturkompaniet.no/static/no/butikker/