Naturkompaniet lanserer butikk på Kongsberg i dag

Naturkompaniet lanserer butikk på Kongsberg i dag

Naturkompaniet lanserer sin andre butikk i Norge den 25. november, på Stortorvet Senter i Kongsberg, og flere butikker er allerede på vei, blant annet i Ålesund. Med sin ekspertise innen friluftsliv, miljøforankrede verdier og service, ser svenske Naturkompaniet lyst på fremtiden i Norge - og ønsker å påvirke en mer bærekraftig tekstilindustri.

“Vi som jobber på Naturkompaniet, er selv friluftsinteresserte og ofte også eksperter på spesifikke områder innen friluftsliv og miljø. At lidenskapen for naturen er forankret i både forretningsmodellen og de ansatte er en sterkt medvirkende årsak til selskapets suksess med å jobbe langsiktig med bærekraft siden 1990-tallet, og vi håper at flere ønsker å være med oss på veien”, sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet.

“Det som er unikt med Naturkompaniet er at vi har en sterk lidenskap for friluftsliv og natur. Grunnen til at vi eksisterer er for å hjelpe våre kunder til de rette forholdene for å trives i naturen. Med det sagt er jobben vår å tilby kunnskap gjennom alle nivåer og påvirke hele verdikjeden til økt bærekraft”, sier Simon Larsen, Head of Retail, Naturkompaniet Norge.

“For å redusere miljøavtrykket satser Naturkompaniet på fem områder; troverdige merkevarer, produkter som varer, salg med ansvar, vedlikehold, dele & resirkulere og engasjement og inspirasjon. Kundene tilbys for eksempel muligheten til å leie utstyr, Black Friday erstattes med Green Friday – en antikampanje med fokus på vedlikehold og reparasjon og for å bidra og inspirere til positive atferdsendringer gjennom bærekraftkommunikasjon”, sier Simon.

Naturkompaniets konsept består av utleie og salg av utstyr for friluftsliv, og har i dag 38 butikker i Sverige og Norge. Kjeden tilbyr verdensledende merkevarer som blant annet Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra, Royal Robbins, The North Face, Black Diamond, Aclima, Alfa, Hestra, Devold, Haglöfs, Icebreaker, Marmot og Triangia.

“Vårt mål er å fremme friluftsliv og helse gjennom å inspirere og tilby utstyr som tilrettelegger for og beriker friluftsliv. Vi oppmuntrer til å «gjøre hverdagen til et eventyr», For oss er det en selvfølge å gjøre vårt beste for å beskytte miljøet. Vårt hovedvåpen i kampen for et bedre miljø er at vi kun selger produkter av høy kvalitet i et ofte tidløst design. Etter vår mening bør et kvalitetsprodukt vare lenge og bør ikke skape en kjøp-bruk-kast-mentalitet blant våre kunder”, sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet.

Naturkompaniet består av 38 friluftsbutiker i Sverige och Norge, som säljer utrustning för friluftsliv och resa från världens ledande varumärken. Vår målsättning är att främja friluftsliv och hälsa genom att tillhandahålla utrustning som underlättar och berikar friluftsliv. Vår uppmaning till våra kunder är: ”Gör vardagen till ett äventyr ”. Vi som arbetar på Naturkompaniet älskar friluftsliv och att vistas i naturen. För oss är det en självklarhet att göra vårt bästa för att värna om miljön. Vårt främsta vapen i kampen om en bättre miljö är att vi bara säljer produkter av och med hög kvalitet i en ofta tidlös design. En kvalitativ produkt ska enligt oss hålla länge och ska inte skapa ett köp-använd-släng beteende hos våra kunder.

Henrik Hoffman

CEO Naturkompaniet AB och Frilufts Retail Europe AB +46 70 585 45 25