Hyr upplevelsen

Naturkompaniet satsar på uthyrning av tält och ryggsäckar

Krisen vi befinner oss i lockar ut fler i naturen än någonsin tidigare och friluftslivet växer sig ännu starkare. Det gör att fler vistas i naturen och många är nybörjare.

För att fler ska kunna ge sig ut och vandra utan att behöva köpa all utrustning hyr Naturkompaniet sedan 2019 ut tält och lanserar nu även uthyrning av ryggsäckar. Sortimentet består av premiumtält och prisbelönta ryggsäckar från Fjällräven.

- Uthyrning av kvalitativ utrustning är ett sätt för oss att ge fler möjligheten att få en härlig upplevelse ute i naturen. Vi har haft fantastiskt bra efterfrågan på vår tältuthyrning sedan starten i fjol och nu har vi utökat uthyrningssortimentet med ryggsäckar säger Henrik Hoffman, VD för Naturkompaniet.

Miljöaspekten av att hyra och dela det som enkelt kan delas är även en viktig aspekt. Att få chansen att testa sig fram till vilken typ av ryggsäck eller tält man behöver innan köp är ytterligare en fördel.

Ryggsäckarna finns i tre modeller av Fjällräven Keb och går att hyra i samtliga butiker. Fjällräven Keb är en ergonomisk och rejäl ryggsäck för vandring. Den har Fjällrävens prisbelönade utvändiga träram och slitstarka, hållbara material. Den finns för uthyrning i olika storlekar både för dam och herr. Uthyrning sker per vecka eller helg.

Pris för en vecka är 500 kr och för en helg 250 kr.