Naturkompaniet fortsetter å ta avstand fra Black Friday

Nei til Black Friday. Vil ikke skape en kjøp-bruk-kast-mentalitet

De siste årene har Black Friday vokst til en salgsuke som nå er mer regel enn unntak. Men noen tar avstand fra salgshysterien. Naturkompaniet fortsetter å ta avstand fra Black Friday og oppfordrer i stedet kundene til å ta vare på klær og utstyr som de allerede har. Den 21. – 26. november kan deres kundemedlemmer derfor få vokset sine tursko i skinn og G-1000 produkter fra Fjällräven, helt gratis i alle deres butikker. Naturkompaniet tilbyr også 50% rabatt på utleie av turutstyr denne perioden. Naturkompaniet ønsker også å dele kunnskap om vedlikehold, slik at flere mennesker får glede av sine klær og utstyr i mange år.

- For oss på Naturkompaniet er det en selvfølge å ta avstand fra kjøpehysteriet som preger Black Friday. Et av de aller viktigste aspektene når det kommer til bærekraft er å gi et langt liv til det man kjøper, ved å bruke og slite ut sine plagg og sitt utstyr over så lang tid som mulig. Derfor vil vi på Naturkompaniet oppfordre våre kunder til å vedlikeholde og reparere det de allerede har, før de kjøper seg noe nytt, sier Sofie Saberski, Markedssjef på Naturkompaniet.

Kampanjen, som har fått navnet Green Friday og Green Week, tilbyr kundemedlemmene gratis voksing av sine tursko i skinn og G-1000 produkter fra Fjällräven. I år lanserte Naturkompaniet også utleie av turutstyr i alle sine Naturkompaniet butikker og Fjällräven Brand Stores. På Naturkompaniets Green Week får deres kundemedlemmer også leie turutstyr til halv pris. Naturkompaniet fortsetter og satse på vedlikehold og reparasjon av friluftsprodukter og -utstyr. I 2023 fortsetter Naturkompaniets butikker å tilby mulighet for deres kunder til hjelp med vedlikehold og enkle reparasjoner av friluftsprodukter og -utstyr.

- På Naturkompaniet og i våre Fjällräven brandstores har vi alle en stor passion for friluftsliv. Vi ønsker å dele denne lidenskapen med alle våre kunder. Ved å tilby noe annet i form av kunnskap, utleie og vedlikehold, i motsetning til det å selge mest mulig varer på kortest mulig tid i løpet av denne uken, føler vi at vi kan bidra til å vende fokuset bort fra det ekstreme forbruket som Black Week fremmer", sier Simon Larsen, Head of Retail på Naturkompaniet.