Naturkompaniets gamla nyheter, av så tidlös design och hög kvalitet att de är ”inne” många år framöver

Ny kollektion av gamla nyheter

​I vår visar Naturkompaniet upp en kollektion av gamla nyheter, vissa av säsongens viktigaste trotjänare har hängt med sedan år 1968. Fokuset under våren syftar till att belysa vikten av att tänka till innan man köper nytt samtidigt som hela branschen i säsongskiftet till vår skriker nya trender, vårens nya färger och använder passa på-retorik.

’För oss handlar det om hållbarhet. Men också om tryggheten med beprövade och långtidstestade produkter. Nu när vi skiftar sortiment från vinter till vår, passar vi på att visa riktigt gamla nyheter, vissa så gamla som från 1968” säger Sofie Saberski, marknadschef på Naturkompaniet.

Några produkter ur sortimentet lyfts som ”trotjänare” exempelvis Power Houdini som har funnits i Naturkompaniets sortiment i 17 år. En produkt som sedan 2003 varit älskad av många tack vare sin multifunktionalitet samt för sin tidlösa design. Även Fjällrävens Greenland Jacket har hängt med ett tag, sedan 1968 men då hette den ”Grönland”, den är en riktig klassiker som funkar både i urban miljö och för längre turer i naturen. Ytterligare en trotjänare är Reporter lite vest från 2010, en tidlös "reportermodell" med många användbara fickor. Bland accessoarerna hittar vi den älskade ryggsäcken Kånken från 1978, den finns i en mängd olika modeller och färger för att passa olika preferenser och personligheter. För den mer äventyrliga är Kajka en produkt dom hängt med hos Naturkompaniet sedan 2008.