Naturkompaniet støtter Hold Norge Rent i kampen mot forsøpling

Støtte til Hold Norge Rent: Naturkompaniet donerer penger i kampen mot forsøpling

Friluftskjeden Naturkompaniet samarbeider med Hold Norge Rent, en ideell medlemsorganisasjon som arbeider for å bekjempe forsøpling. Som en del av kampen mot forsøpling har Naturkompaniet valgt å støtte Hold Norge Rent gjennom en donasjon og ved å invitere til ryddedugnader i seks norske byer den 18. mars og 1. april.

‘’ - Vi på Naturkompaniet Norge donerer 1% av alle medlemmers kjøp til det vi kaller Naturbonusen - som i år går uavkortet til Hold Norge rent frem til den 31. Desember 2023. Siden starten har Naturkompaniet donert over 23 millioner kroner til ulike natur- og miljøvernsprosjekter gjennom den svenske medlemsklubben. Nå har vi også startet opp Naturbonusen i Norge. Dette er en del av vårt pågående engasjement for å bevare naturen og miljøet, og vi er stolte av å kunne bidra til Hold Norge rent gjennom dette initiativet. Vi håper at Naturbonusen vil inspirere flere til å ta ansvar og verne om vår vakre natur’’, sier Simon, Head of Retail, Naturkompaniet Norge.

I tillegg til donasjonen vil Naturkompaniet fortsette å støtte organisasjonen Hold Norge Rent gjennom ulike aktiviteter som tar sikte på å rydde opp i Norges naturlige habitater. En av disse aktivitetene er vår-ryddedagen, hvor Naturkompaniet har invitert til ryddeaksjoner i 6 ulike byer i Norge for å støtte Hold Norge Rent. Disse aksjonene vil finne sted den 18. mars i Oslo, Bergen, Kristiansand og Stavanger, samt den 1. april i Trondheim og Kongsberg.

‘’ - Når årstiden endres og våren nærmer seg, er det på tide å forberede seg på ankomsten av trekkfugler. Før disse fuglene kommer tilbake til Norge, er det viktig å rydde opp rundt oss og sikre et trygt miljø for dem. For å hjelpe til i denne innsatsen, ønsker vi på Naturkompaniet å støtte Hold Norge Rent gjennom å oppfordre folk til å ta tiltak og rydde opp etter seg i naturen’’, sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet.

''- Vi er veldig glade for å ha Naturkompaniet med på laget i dugnaden mot forsøpling. Sammen setter vi fokus på et globalt, men samtidig veldig lokalt miljøproblem og gjør folk bevisst på å ferdes i naturen uten å forsøple. Vi takker for bidraget og engasjementet fra Naturkompaniet'', sier Carl Pedersen, Partneransvarlig, Hold Norge Rent.