Pressmeddelande -

Navigare Yachting växer snabbt och förbereder sig för att bli globalt marknadsledande inom båtcharterindustrin!

Navigare Yachting hanterar operationen, försäljningen av segelbåtar till charter och uthyrningen av 250 segelbåtar på 9 baser runtom i världen. Bolaget har ca 80 anställda och omsatte totalt 29MEUR under 2015. Navigare arbetar med väletablerade varv såsom Jeanneau, Beneteau, Bavaria, Hanse, Lagoon och Dufour och står för solida lösningar med hög standard, en hållbar affärsmodell samt kvalitet tillsammans med utmärkt personlig service. Navigare för servicelogg på alla båtar, vilket bidrar till högt andrahandsvärde och trovärdighet. Företaget grundades 2001 av vännerna Jesper Rönngard och Per Abrahamsson, huvudkontoret är baserat i Malmö.

Under 2015 slog Navigare Yachting nytt försäljningsrekord med 45 sålda båtar och en omsättning på 18MEUR. Hela bolaget omsatte 29MEUR. Nu förbereder sig Navigare Yachting och båtsäljavdelningen för ännu mer växt. Här presenteras det nya “Yacht sales teamet”:

Dirk Agter kommer från Holland och är ansvarig för försäljningen av nya båtar i Europa. Han har mer än 27 års erfarenhet i marinbranschen och har arbetat både som återförsäljare och som Sales Manager för charterbåtar på Hanse varvet i Tyskland.

"Navigare Yachting är med sitt unga team utan tvivel det mest innovativa och ambitiösa charterföretaget i branschen. Jag är mycket stolt över att vara en del av båtförsäljningsteamet och jag ser fram emot att vara med och utveckla och genomföra det stora expansionsprogrammet som kommer att skaka om chartervärlden, på ett sätt vi inte tidigare varit med om”, säger Dirk Agter.

Kimberly Lee som har sin bas i Florida USA har över 22 års erfarenhet av båtcharter och båtinvesteringsprogram. Kimberly kommer att fokusera på den amerikanska marknaden och hjälpa amerikanarna med att placera sin drömbåt i charter på en av Navigare Yachtings 9 baser runtom i världen.

Emelie Irmelin Johansson tar hand om den nya båtmäklaravdelningen och fokuserar på alla marknader internationellt.

Viktor Van Savooyen har varit anställd sedan starten av 2015 och har sålt båtar till svenska och norska kunder, han kommer även i fortsättningen att arbeta på den nordiska marknaden.

“Jag är mycket glad för att ha det nya båtsäljteamet etablerat redan i uppstarten av 2016. 2015 har varit ett framgångsrikt år, vi nådde en omsättning inom båtförsäljningen på 18MEUR för nya och begagnade båtar. Under2016 förväntar vi att öka omsättningen med 75%”, säger Per Abrahamsson, CSO.

“En av flera olika anledningar till vår succé inom båtförsäljningen är vårt unika semesterprogram. När du investerar i en båt med Navigare Yachting får du automatiskt tillgång till vårt utökade semesterprogram som innebär att du kan välja mellan segling, skidåkning och semesterhus i hela världen! Andra anledningar är vårt väletablerade samarbete med varven och vår fokus på kvalitet och service. Att föra servicelogg på alla båtar skapar trygghet hos kunden”, avslutar Per.

För mer information:

Jesper Rönngard CEO +46 73 372 71 99

Per Abrahamsson CSO +46 70 849 55 03

www.navigare-yachting.com

• båtinvestering

Navigare Group består av de 3 bolagen Navigare Yachts, Navigare Yachting och Navigare Moments.  Gruppen verkar i 9 länder och bedriver uthyrning av över 250 segelbåtar på 3 kontinenter. Navigare Group levererar, servar och hyr ut båtar från Jeanneau, Benetau, Bavaria, Hanse, Dufour och Lagoon.

Navigare Yachting kan som enda svenska arrangör presentera en egen charterflotta med över 250 välskötta och moderna segelbåtar i Kroatien, Grekland, Turkiet, Thailand och Sverige, Spanien, Italien och Maldiverna. För dig som kund innebär detta en rad fördelar; våra båtar är underhållna med största noggrannhet, vi har svensk personal som möter dig på plats och framför allt genomsyras alla våra arrangemang av bästa tänkbara service. Segla själv eller låt våra svensktalande skeppare och värdinnor ta hand om båten och service ombord. Du bokar din resa genom vår resebyrå Navigare Moments.

Navigare Moments hjälper dig med allt från företagsevent, sköna seglingsupplevelser i Medelhavet, Thailand och Västindien, till exotiska rundresor i hela världen. Vår erfarenhet, kunskap och fokus på god service garanterar dig en oförglömlig upplevelse! info@navigaremoments.com

Navigare Yachts är en ledande helhetsleverantör i båtbranschen med försäljning av segel och motorbåtar, båtservice, vinterförvaring, skadeservice, charter och klubbkoncept. Vi finns i Stockholm, Stenungsund och Höganäs.

NAVIGARE GROUP

Sofia Schumacher

Presskontakt Project Manager International Sales & Marketing Försäljning, Marknadsföring, PR