Cdon.com lanserar gamingdatorn THOR

Cdon.com lanserar gamingdatorn THOR

CDON.com lanserar idag en egen serie högpresterande gamingdatorer för användare som ställer höga krav på sin spelupplevelse.

THOR-serien består från start av sex olika modeller, anpassade för olika behov, men alltid med en noga utvald balans mellan alla ingående komponenter från välkända tillverkare. Resultatet blir en enastående serie gamingdatorer där kunderna kan välja den nivå som passar deras ekonomi och spel, samtidigt som de kan vara säkra på att få den bästa spelupplevelsen.

Varje THOR dator byggs av professionella datorbyggare och genomgår ett 24-timmar långt test innan leverans. Det ingår två års garanti på samtliga THOR datorer.

Christian Eriksson, VD på CDON.com, kommenterar: ”Vi kommer med denna nya datorserie vara snabba med att ta till oss ny teknologi, vilket betyder att vi alltid kommer bygga datorerna på de senast tillgängliga komponenterna och löpande lansera nya modeller.

Vi har de senaste månaderna jobbat hårt med att ta fram THOR-serien och det är med spänning vi ser fram emot att få den första återkopplingen från våra kunder.”

Fakta
Pris: Ett brett prisintervall som initialt sträcker sig från cirka 6 000 kronor och upp till 25 000 kronor för de extremt högpresterande maskinerna.
Hårdvara: Jofur, toppmodellen i THOR-serien, levereras med Intel Core i7 3820 processor på 3,2GHz, dubbla ATI Radeon 7970 grafikkort med vardera 3GB GDDR5 minne, 16GB DDR3 minne, 120GB Corsair Force GT SSD, MSI X79-moderkort och 2.0TB HD.
Mjukvara: Alla Thor installeras med Windows 7 Home Premium 64-bit och originalskivan medföljer.
Tillbehör: För att kunden snabbt ska kunna komma igång skickar vi med gamingtangentbord och gamingmus.

Se datorerna och läs mer på: http://cdon.se/hemelektronik/speldatorer_-_thor/