CDON.COM i topp bland internets snabbväxare

När Ahrens Rapid Growth för femtonde året presenterar de tillväxtföretag som växer snabbast i Sverige är CDON.COM åter med på listan. Av de 84 företag som kvalificerat sig in på listan är CDON.COM överst bland internetbutikerna.

CDON.COM redovisade försäljningsintäkter på totalt 911 miljoner kronor under 2007 och en genomsnittlig tillväxt på 48,67% de senaste sex åren.

– Vi har hög tillväxt trots att marknaden för både film och musik krymper. Det är utmanande men det visar också styrkan i vårt koncept, kommenterar Mikael Olander, VD på CDON.COM.

De tre snabbast växande produktgrupperna inom CDON.COM är idag hemelektronik, böcker och bredbandsfilm.

– Våra nysatsningar är riktade mot områden där det redan idag finns en stor internetmarknad. Det är här vi kommer se vår framtida tillväxt och vi har rustat för marknadsledarskap, avslutar Mikael.

Kraven för att ta plats på svenska tillväxtlistan är många. Företagen ska ha funnits i minst sju år, redovisat omsättning på minst 60 miljoner kronor de senaste sex åren, haft en genomsnittlig tillväxt på minst 25% de senaste sex åren, varit lönsamt de senaste två åren och minst fyra av de sju senaste åren, visat en omsättningstillväxt på över 20% de senaste två åren och minst fyra av de sju senaste åren och ha över 60 anställda.

Mikael Olander, VD
E-post: mikael.olander@cdon.com

Om CDON.COM
CDON.COM startades 1999 och är en av Nordens största och snabbast växande internetbutiker. Bolaget är marknadsledare inom underhållning och säljer film, musik, spel, böcker och hemelektronik till 1.3 miljoner kunder. 2007 omsatte CDON.COM 911 MSEK. CDON.COM drivs tillsammans med modebutiken Nelly.com, barnbutiken LinusLotta.com och sport/hälsobutiken Gymgrossisten.com av MTG Internet Retailing, och ingår i börsnoterade mediekoncernen MTG, Modern Times Group AB. Inom MTG-koncernen finns välkända varumärken som TV3, TV6, TV8, Viasat, Rix-FM och Playahead. MTG är noterade på Stockholmsbörsens Large Cap-lista som MTGA och MTGB.
www.cdon.com
www.mtg.se