E-handlaren Nelly.com firar 10 år med stor Hollywoodkampanj

E-handlaren Nelly.com firar 10 år med stor Hollywoodkampanj

I år firar Nelly.com 10 år som e-handlare. Sedan starten 2004 har Nelly.com växt till att bli e-handelsplatsen med bäst koll på ungt nordiskt partymode 2014.

Idag når Nelly kunder på 80 marknader med sitt skandinaviska och internationella mode från mer än 850 olika varumärken. Nya plagg lanseras varje dag och e-handelsplatsen besöks av nära 350 000 besökare dagligen, året om. På huvudkontoret i Borås arbetar idag 150 person med att dagligen inspirera butikens mer än två miljoner kunder.

Födelsedagsfirandet startar sista veckan i februari och sker i sann Hollywood-anda genom Nellys största kampanj någonsin, frontad av amerikanska skådespelerskan och sångerskan Leighton Meester, känd för sin medverkan i TV-serier som Gossip Girl, Law & Order och Entourage. Leighton har blivit en stilikon för unga tjejer över hela världen.

” En Nelly-tjej beskrivs som ung, rolig och självsäker, det är verkligen smickrande att betraktas som en. Jag tvekade aldrig på att tacka ja till samarbetet. Det bästa av allt är att jag själv fått välja alla kläder i kampanjen, så det är bara saker som jag känner mig bekväm med att bära.” säger Leighton Meester. För kampanjen har Leighton Meester valt ut sina favoritplagg ur Nellys vår- och sommarkollektion.

”Vi är väldigt glada för samarbetet med Leighton Meester. Nu tar vi steget ut på den internationella modescenen och välkomnar Nelly-tjejer över hela världen att uppleva vårt erbjudande.” säger Magnus Månsson, vd för Nelly.com.

För showroomutlåning eller högupplösta bilder kontakta Anna Morén, Patriksson Communication:
anna.moren@patrikssonpr.com, 08-528 01 968

CDON Group är Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.COM, Lekmer.com), Mode (Nelly.com, Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com, Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2013 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Groups aktier är noterade på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.