Ida Lanto X Nelly The Weeding Collection lanseras som en exklusiv limiterad kollektion den 29 april på Nelly.com

Ida Lanto lanserar exklusiv bröllopskollektion tillsammans med Nelly.com

Den svenska couturedesignern Ida Lanto fortsätter sitt samarbete med modeaktören Nelly.com och lanserar nu en uppföljningskollektion på samarbetet Ida Lanto x Nelly efter förra årets succé. I slutet av april släpps bröllopskollektionen The Wedding Collection som är en exklusiv kollektion som består av en brudklänning och fem långklänningar designade för brudtärnor och bröllopsgäster. Precis som höstens kollektion lanseras den i en limiterad upplaga.

- Jag är otroligt stolt över kollektionen och att vi har lyckats skapa sex fantastiska klänningar som alla har sin egna historia. I mitt skapande är kvinnan och hennes former alltid i fokus och som inspiration till kollektionen har jag även tittat på några av mina tidigare coutureklänningar. Förutom att vi har jobbat mycket med passformen för att få en så nära skräddarkänsla som möjligt har även färgerna varit mycket i fokus. Jag älskar de ljusa dusty färgerna som ger kollektionen ett sobert och romantiskt intryck, berättar Ida Lanto.

Ida Lanto är känd för att designa klänningar som bärs av kända namn på de flesta svenska galor och är även en flitigt anlitad couturedesigner när det kommer till bröllopsklänningar. Kända ansikten som Nikki Amini och Petra Tungården har sagt ja i klänningar designade av Ida Lanto.

- Nelly.com har under många år varit en självklar destination för bröllopsgästen och förra året började vi även rikta oss mer till bruden genom att erbjuda brudklänningar. Därför känns det fantastiskt att nu kunna bredda vårt sortiment ytterligare och erbjuda en exklusiv bröllopskollektion tillsammans med Ida Lanto, säger Linda Widengård som är ansvarig för Nellys designsamarbeten.

Ida Lanto och Nelly.coms andra kollektion släpps exklusivt som en limiterad kollektion på Nelly.com den 29 april med priser från 1 499 kr till 4 999 kr.

Presskontakt:

Linda Widengård, PR & Communication Manager, linda.widengard@nelly.com