Nelly.com lanserar NLY Icons med supermodellen Lily Aldridge

Nelly.com lanserar NLY Icons med supermodellen Lily Aldridge

Den 17 november 2014 lanserar Nelly.com sin nya kollektion NLY Icons som frontas av Victorias Secret-ängeln, tillika supermodellen och it-tjejen Lily Aldridge. Inspirationen är hämtad från stilikoner ur film-, musik- och modevärlden och förenad med en hög modegrad förmedlar kollektionen ett ikoniskt uttryck som går hand i hand med varumärkets kännetecken; en ung, trendig och utåtriktad stil.

NLY Icons riktar sig till tjejer som älskar glitter och glam och med sin självsäkra stil och gnistrande personlighet är Lily Aldridge den perfekta modellen att gestalta den nya kampanjen.

– Jag är väldigt glad över att vara det nya ansiktet för NLY Icons och jag är stolt över att nu vara en Nelly Girl. Jag älskar kollektionen som jag tror passar en ung självständig tjej med glimten i ögat som alltid är redo för nästa äventyr, säger Lily Aldridge.

NLY Icons består av 21 festplagg med överraskande inslag som inkluderar flirtiga klänningar med utskurna detaljer, paljett-toppar, glamorösa byxor och must-have accessoarer såsom en turban och hårsmycke.

– Med den nya Icons-kampanjen tar vi Nellys varumärke ett steg längre och erbjuder de senaste trenderna i prisvärd design till kvinnor över hela världen. Vi är verkligen glada över samarbetet med Lily Aldridge, som med sin härliga personlighet och driv förkroppsligar vad The Nelly Girl handlar om, säger Magnus Månsson, VD på Nelly.com

Kollektionen kommer att finnas till försäljning på Nelly.com från den 17 november och prisintervallet går från 99 till 899 kr. Kampanjen pågår under hela december och på sajten kommer tips och nyheter från Lily Aldridge att presenteras löpande.