Nelly.com: Lanserar STARS by Jonas Hallberg

Nelly.com: Lanserar STARS by Jonas Hallberg

STARS by Jonas Hallberg är årets hetaste modesamarbete mellan Nelly.com och en av Hollywoods hetaste stylister, Jonas Hallberg. Tillsammans har de tagit fram vårens Hollywoodinspirerade partykollektion som lanseras på Nelly.com i slutet av april.

Jonas Hallberg är stylisten känd från TV3-serien "Superstylisten Jonas" och TV3s Top Model Sverige, där han agerar coach och mentor tillsammans med Izabella Scorupco. När han inte syns i TV rutan stylar Jonas Hollywood superstjärnor som Cameron Diaz, Megan Fox, Jessica Alba, Scarlett Johansson, Sharon Stone, Cindy Crawford och Catherine Zeta-Jones.

Vårkollektionen, bestående av fyra klänningar, två par skor, bälte & väskor/clutch bags, är framtagen tillsammans med Jonas och hans assistent Nicole Lennig. Jonas anammar sin Hollywoodglans med en prislapp som passar i det kommersiella spannet. Kollektionen är flirtig, vågad och superelegant.

Lite kuriosa: klänningarna har namngetts efter gamla filmstjärnor från Hollywood, vars stil Jonas älskar. Namnen har Jonas även tatuerat in på sin vänstra underarm: Marilyn, Grace, Rita och Ava.

”Jag älskar det gamla Hollywood med all sin glamour och de ikoniska filmstjärnorna som Marilyn Monroe, Grace Kelly, Rita Hayworth och Ava Gardner”, berättar Jonas.

”Många av de stjärnor jag idag inspireras av som stylist är otroligt kurviga med en massa härliga kvinnliga former. Titta bara på J-Lo och Beyonce som jag absolut bara LOVE!!!”

Jonas är mycket engagerad i HIV/AIDS-frågor. Bekämpningen av denna sjukdom ligger honom mycket varmt om hjärtat och han är oroad för den nya generationen när det gäller just "safe sex". En del av intäkterna kommer därför att gå till forskning i kampen mot HIV/AIDS.

Samarbetet mellan Nelly.com och Jonas Hallberg har redan vidareutvecklats.

”Till hösten kommer ytterligare en kollektion, bredare än vårens, som bland annat erbjuder Hollywoodinspirerade klänningar, skor och toppar”, avslöjar Katrin Linhard, modechef på Nelly.com.

STARS by Jonas Hallberg finner du exklusivt på Nelly.com från slutet av april.