Nu tillträder Kristina Lukes vd-posten hos Nelly.com

Nu tillträder Kristina Lukes vd-posten hos Nelly.com

Kristina Lukes tillträder idag som ny VD på Nelly.com. Nyrekryteringen blev officiell vid årsskiftet 2020. Nelly är ett av Nordens starkaste varumärken inom mode på nätet för unga kvinnor.

– Jag ser fram emot att lära känna teamen och ta tag i alla tag i fina möjligheter och utmaningar för Nelly. Vi befinner oss, till följd av Covid-19, i ett tufft skede där vi som individer, medarbetare och företag behöver ta ett stort ansvar och göra vad vi kan för att stötta varandra genom denna svåra tid. Det en omvälvande tid för att bygga bolag men jag är tacksam för uppdraget att forsätta utveckla Nellys varumärke och online affär för lönsam tillväxt, säger Lukes.

Kristina har under de senaste femton åren arbetat med affärsutveckling, marknadsföring och produktutveckling av snabbrörliga konsumentvaror, främst på Unilever och Orkla. Hon har även varit VD på McCanns kommunikations- och reklambyrå i Göteborg. Hon kommer senast från Paulig där hon ansvarat för varumärkena Santa Maria och Risenta.

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLY MAN. Nelly är ett av de mest kända modevarumärkena på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är de egna varumärkena som kompletteras med en välvald portfölj av cirka 200 externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom egna varumärken och digital marknadsföring. Nelly ägs av Qliro Group som är noterade på Stockholmsbörsen.