Nyblivna världsrekordhållaren Mondo Duplantis frontar NLY MAN:s vårkampanj

Nyblivna världsrekordhållaren Mondo Duplantis frontar NLY MAN:s vårkampanj

Nelly.com:s syskonvarumärke NLY MAN, en av Skandinaviens ledande modebutiker online för unga män, låter stavhoppstjärnan Mondo Duplantis fronta vårkampanjen för 2020 - varumärkets största samarbete hittills.

Den svensk/amerikanske stavhopparen, nyblivne världsrekordinnehavaren och ett av Sveriges stora medaljhopp i kommande mästerskap, Armand ”Mondo” Duplantis är ansiktet utåt för NLY MAN:s vårkampanj. Kampanjen, som går live den 3 mars, producerades i Stockholms under senvintern och speglar såväl NLY MAN:s breda vårsortiment som Duplantis personliga stil. I en exklusiv intervju som släpps i samband med kampanjpremiären delar den blott 20-årige världsstjärnan om relationen till sitt svenska arv, idrottsprestationerna och hans personliga och mycket kreativa relation till mode

- Att få vara med på en modeplåtning är något jag alltid velat göra, det är verkligen coolt! Jag har ett modeintresse – jag och mina bröder snackar kläder hela tiden och skickar Instagram-bilder till varandra med snygga grejer kanske fem gånger per dag. När jag såg utbudet som NLY MAN hade kände jag att det var så jag och något jag definitivt skulle kunna bära! Jag gillar verkligen alla looks i kampanjen, och de representerar mig jättebra, säger Duplantis.

I kampanjen, som består av lookbook och film, visar Mondo upp vårens stora trender där den printade kortärmsskjortan tar plats bland klassiska vårfavoriter som overshirten, den dressade byxan och oxfordskjortan. Våren hos NLY MAN visar en uppdaterad look som är en intressant mix mellan den cleana skandinaviska siluetten i kombination med amerikanska influenser, precis som svensk-amerikanska Mondo Duplantis.

För att läsa intervjun med Mondo Duplantis i sin helhet, besök www.nlyman.com

För intervjuförfrågningar samt övriga pressfrågor, vänligen kontakta:

Elin Tranberg
PR & Communication Manager
Elin.tranberg@nelly.com

Nelly erbjuder mode till unga kvinnor genom Nelly.com och till män genom NLY MAN. Nelly är ett av de mest kända modevarumärkena på nätet bland unga människor i Norden och har räckvidd över hela Europa. Kärnan är de egna varumärkena som kompletteras med en välvald portfölj av cirka 200 externa varumärken. Nelly har skapat ett starkt engagemang i sin målgrupp genom egna varumärken och digital marknadsföring. Nelly ägs av Qliro Group som är noterade på Stockholmsbörsen.