Vinnarkollektionen från Project Runway lanseras på Nelly.com

Vinnarkollektionen från Project Runway lanseras på Nelly.com

Naim Josefi vann Project Runway i höstas och lanserar nu sin vinnarkollektion på nelly.com. Han brinner för att uttrycka sin själ och passion genom mode och har en unik känsla för färg.

- Naims kollektion sticker ut och är annorlunda och det är stort att få lansera vinnarkollektionen från Project Runway, säger Magnus Månsson, VD Nelly.com.

Kollektionen heter Platania efter Platanias som är en strand på Kreta. Den består av 8 plagg och säljs på Nelly.com från och med vecka 18 för mellan 699:- och 1495:-.

- Med kollektionen vill jag förmedla en känsla av livet på havsbotten. Det är en tolkning av hur vi i samhället längtar efter samspelet mellan olika nyanser och olika individer och där vi överträffas av resultatet med nya former och färger. Kombinationen av lager på lager av blåa nyanser i de olika plaggen förmedlar olika individers samarbete med varandra och omgivningen som representerar livet på havsbotten, säger Naim.

Nelly.com är idag en ledande aktör inom mode på nätet för mode- och skönhetsmedvetna killar och tjejer mellan 18 och 35 år. Nelly inspirerar med nyheter varje dag från några av våra 850 olika varumärken inom kategorier som kläder, skor, underkläder, badkläder, skönhetsprodukter, accessoarer och sportkläder. På nelly.com hittar du upp till 300 nya plagg varje dag och det är alltifrån internationellt välkända modehus till Nellys egna unika varumärken såsom bl.a. NLY Trend och NLY Shoes, Wonderland, Issue 1.3 och Estradeur. Nelly.com är en del av e-handelskoncernen CDON Group, Nordens ledande e-handelskoncern. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara marknadsledande på e-handel inom Underhållning (CDON.comLekmer.com), Mode (Nelly.com och Members.com), Sport & Hälsa (Gymgrossisten.com, Bodystore.com och Milebreaker.com) och Hem & Trädgård (Tretti.com och Rum21.se). Under 2012 genererade gruppen 4,5 miljarder kronor i intäkter. CDON Group är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid-cap lista under kortnamnet CDON.