NeoNet ökar resultatet efter skatt med 79%

Året har inletts starkt med positiv utveckling av intäkter och resultat. NeoNets kunder värderar erbjudandet högt vilket tillsammans med en positiv börsutveckling har resulterat i ökad handel. Intäkterna har ökat med 53% jämfört med första kvartalet 2005. Rörelseresultatet på EBITDA-nivå har ökat med 51% och resultat efter skatt med 79%. – Tillväxten under kvartalet har varit mycket god med intensiv handel som lett till en stark finansiell utveckling. Kunderna uppskattar NeoNets mycket snabba och stabila handelsplattform som erbjuder access till hela 20 börser vilket gagnat utvecklingen av handelsvolymerna. Dessutom kan vi konstatera att det finns ett tydligt intresse bland kunder för de nyligen lanserade NeoNet XG-tjänsterna, säger Simon Nathanson, VD för NeoNet. – NeoNet har i snabb takt utökat kundernas handelsmöjligheter och lagt till ett antal nya funktioner i handelsplattformen. Sedan september 2005 har fem nya marknadsplatser adderats till erbjudandet. Vi kommer att fortsätta att bredda vårt utbud av tjänster och börser och i nästa steg kommer kunderna bland annat få tillgång till handel i de mycket likvida Euro Stoxx- och DAX-terminerna, avslutar Nathanson. Se NeoNets kvartalsrapport för första kvartalet 2006 för mer information om den finansiella utvecklingen. För mer information kontakta: Simon Nathanson VD för NeoNet Tel. 08-454 15 51 simon.nathanson@neonet.biz NeoNet är en oberoende och neutral aktiemäklare som erbjuder kunder mycket snabb direktmarknadshandel på världens ledande börser. Direktmarknadshandeln kan kombineras med handel som utförs av NeoNets mäklare på kundens uppdrag. Dessutom kan banker och mäklarhus handla i eget börsmedlemskap genom NeoNets system och infrastruktur. NeoNet är noterat på Stockholmsbörsen och har kunder i 20 länder. Kontor och säljrepresentation finns i Frankrike, Italien, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. (www.neonet.biz)