Explorations 1: Upptäck historien bakom LAOS BOLAVEN PLATEAU

Explorations 1: Upptäck historien bakom LAOS BOLAVEN PLATEAU

LAOS BOLAVEN PLATEAU

Historien bakom:

Beläget 1100-1350m över vattnet i Södra delen av Laos ligger Bolaven Plateau – en region som har stor fördel av högt regn, vulkanisk mark och en distinkt luftfuktighet; en perfekt miljö för att odla kaffe med toner av korn och aromatiska sensoriska kvaliteter.

Nespressos experter såg potentialen och bestämde sig för att anskaffa 100% tvättade Arabicabönor från regionen för att sedan använda sina blandning och rostningskunskaper till att maximera de korniga tonern, utan de sträva inslagen.

Resultatet hittas i denna espresso med sina gyllene toner av vete och grönska. En rund och balanserad kaffe med en hint av syrlighet som påminner om korn och örter.

Serveras som: Espresso (40ml). Avnjuts bäst svart för en förstärkt smakprofil men kan även drickas tillsammans med mjölk i form av en Latte Macchiato.
Finns tillgänglig till en kostnad av239 kr i Duopack (20 kapslar) tillsammans med Kenya Peaberry, från och med 2a maj och så långt lagret räcker.

Om Explorations:

Upptäck Explorations, en kollektion av mycket ovanligt kaffe som tillåter dig att utforska de oväntade aspekterna av kaffe och bli en riktig kaffekonnässör. För att förlänga kaffeupplevelsen ytterligare kommer de kunder som köpt den första utgåvan Explorations 1 att motta en inbjudan till en exklusiv ‘avant premiere’ med möjligheten att få prova Explorations 2 innan sin officiella lansering.

Explorations 1 kommer finnas tillgängligt under en mycket begränsad period i Nespresso Boutique (Ej pop-up Boutiques) samt via onlinebeställning på www.nespresso.com från och med 2a maj och så långt lagret räcker.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johanna Krook, Marketing Manager, Johanna.krook@nespresso.com, Tel: 0703032043

Följ oss gärna på Instagram @nespresso.se.

Relaterat innehåll