NESPRESSO EXPANDERAR MED NY BOUTIQUE I MALMÖ

För alla kaffeintresserade i sydligaste Sverige ger öppningen av Nespresso Boutique i centrala Malmö en ny möjlighet till att inspireras, smaka och upptäcka nya kaffeblandningar. Onsdagen den 15 augusti slår portarna upp på Skomakaregatan 6, nära Lilla torg.

Nespresso-konceptet bygger på att alltid erbjuda kaffeblandningar av högsta kvalitet, användarvänliga och stilrena maskiner samt bästa möjliga service. Konceptet har under åren gjort Nespresso till ett av världens ledande kaffevarumärken, verksamma i över 50 länder och med fler än 270 butiker världen över. 2006 öppnades den första i Stockholm, och nu utökar Nespresso med en andra butik, denna gång i Malmö.

– Skåne är en väldigt viktig marknad för oss, detta då många av våra Club-medlemmar är bosatta där. Vår senaste undersökning bekräftar att Malmö är den stad i Sverige som dricker mest kaffe volymmässigt samt att det är den region i Sverige som har flest konsumenter som föredrar kapselkaffe. Efter att ha funnits på den svenska marknaden under en relativt kort period visar vår undersökning att så många som 1 av 5 i Skåne föredrar kapselkaffe.* Vi är väldigt stolta att numera kunna erbjuda alla våra kunder i södra Sverige möjligheten att utforska och uppleva vårt koncept med alla sinnen, säger Kristen A Hovland, Nordenchef, Nespresso

Nespresso Boutique koncept i korthet

Idén bakom Nespresso Boutique bygger på ledordet valfrihet och butiken syftar till att erbjuda varje kund en personlig upplevelse. För att kunna tillgodose respektive kunds behov är varje Boutique uppdelad i zoner med olika funktioner. Inom de olika zonerna har kunden exempelvis möjlighet smaka på de olika kaffeblandningarna, få information om hur de återvinner sina kapslar samt se de senaste kaffemaskinerna med tillbehör.

Malmö Nespresso Boutique är uppdelad i fem olika zoner; Sales Desk, Discovery Room, Coffee Room, Pick-Up och Recycling. För information om respektive zon, vänligen se bifogat faktablad.

* Undersökning genomförd av Cint, juli 2012

Nespresso Boutique Malmö

Skomakaregatan 6

Öppettider: måndag – fredag 10 – 18, lördag 10-16, söndag stängt

För mer information, se www.nespresso.com

För bilder eller produktinformation, vänligen kontakta:

Olivia Jansson, Intro Public Relations, olivia.jansson@intropr.se Tel. + 46 763 11 62 48

För ytterligare information om Nespresso, vänligen kontakta:

Gül Heper, Marknadschef, gul.heper@nespresso.com Tel: +46 8 506 673 05

Återvinning av Nespresso-kapslar

I Sverige har Nespresso ett specialavtal med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) som tillhandahåller cirka 5 800 återvinningsstationer runt om i landet. Förbrukade Nespresso-kapslar återvinns i behållare för metallförpackningar eller i liknande insamlingsbehållare för metallförpackningar som finns i många fastigheter. I tillägg kan samtliga clubmedlemmar även returnera sina förbrukade Grand Cru-kapslar i samtliga Nespresso Boutiquer.

Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande globala aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns i mer än 50 länder och har 7 000 anställda. 2011 hade Nespresso 270 exklusiva butiker världen över. Mer information finns på www.nestle-nespresso.com.

Relaterat innehåll