Nespresso lanserar Vivida – god smak och vitamin B12 i en och samma kopp

Nespresso lanserar Vivida – god smak och vitamin B12 i en och samma kopp

Nespresso fortsätter kombinera smakrikhet med funktionalitet och lanserar ytterligare ett kaffe inom Coffee+-serien. Utöver den goda smaken är Vivida berikat med vitamin B12, där varje kopp bidrar med 32% av det dagliga intaget.

Under våren 2023 lanserade Nespresso de tre första sorterna till sin kaffeserie Coffe+, där funktionalitet står i fokus. Gingseng Delight med ginsengextrakt samt Melozio GOoch Stormio GO, två klassiska smaker men med mer koffein än originalen.

Nu utökar Nespresso sortimentet med nyheten Vivida. Kaffet är berikat med vitamin B12 och är framtaget för alla som vill njuta av en kopp kaffe som både är god och bidrar till välbefinnande. En kopp Vivida bidrar med hela 32% av det rekommenderade dagliga intaget av vitamin B12 och är tänkt som ett komplement till en hälsosam och varierad kost.

– Vår kaffeserie Coffee+ är framtagen för att möta en större efterfrågan på dryck som ger något mer. Att vi nu kan erbjuda både smakrikedom och välmående i en och samma kopp är något vi är väldigt glada över. Det är en god start på dagen i dubbel bemärkelse, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager Nespresso.

Vivida är en len och mjuk blandning som är gjord på latinamerikanska Arabicas. Bönans söta och honungsliknande noter kombineras med de många fördelar som vitamin B12 erbjuder. Framför allt är det nödvändigt för produktionen av röda blodkroppar, bidrar till nervsystemets funktion och stärker immunförsvaret.

Oförglömlig smak, skapad med omtanke

Nespressokapslarna är gjorda av aluminium som är det ultimata materialet för att skydda kvaliteten på kaffet och som också är oändligt återvinningsbart. Nespressokapslar återvinns enkelt på närmaste återvinningsstation för metallförpackningar i någon av Sveriges 5 800 återvinningsstationer eller i närmsta Nespresso Boutique. Kapslarna återvinns som de är, med kaffesumpen kvar.

Vivida finns att köpa till Vertuo-systemet till en kostnad av 114,90 SEK för 10 kapslar i Nespresso Boutiques samt på www.nespresso.com/se.

Nestlé Nespresso SA är en pionjär inom premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Företaget arbetar med över 150 000 bönder i 18 länder genom hållbarhetsprogrammet AAA Sustainable Quality™ Program för att säkerställa ett hållbart jordbruk på gårdar och de omgivande landskapen. Programmet lanserades 2003 i samarbete med The Rainforest Alliance och hjälper till att förbättra avkastning och kvalitet på skördar, säkerställa ett hållbart utbud av högkvalitativt kaffe och förbättra försörjning för bönderna och deras samhällen.

2022 tilldelades Nespresso ett B Corp™-certifikat och blev en del av en rörelse bestående av 7 900 syftesdrivna företag som uppfyller B Corps höga krav för socialt och miljömässigt ansvar och transparens.

Nespresso har huvudkontor i Vevey, Schweiz, och är verksamt i 93 länder med över 14 000 anställda. År 2023 hade Nespresso 791 butiker i nyckelstäder världen över. För mer information, besök Nespressos företagswebbplats www.nestle-nespresso.com.