NESPRESSO OCH TOPPBLOGGARE HYLLAR KREATIVT KAFFEDRICKANDE I FOTOTÄVLING

Ger kaffeälskare möjlighet att vinna resa till Paris

I samband med lanseringen av U, den mest kreativa och flexibla Nespresso-maskinen hittills, arrangerar Nespresso en fototävling på Facebook och Instagram för att lyfta kombinationen kaffe och kreativitet. Tävlingen pågår mellan den 8 oktober-18 november och därefter utses den mest kreativa bilden av en jury* bestående av några av Sveriges största livsstil- och designbloggare. Vinnaren får en weekendresa för två till Paris, ett VIP-besök på Nespresso Boutique Champs Elysées samt en U-maskin.

För oss på Nespresso är kreativitet något som genomsyrar allt vi gör. När vi skapade vår nya maskin U, ville vi göra den så flexibel som möjligt så att varje användare ska kunna hitta sitt kreativa sätt att anpassa den till sin hemmamiljö. Nu vill vi visa den svenska kreativiteten kring kaffestunden, säger Gül Heper, Marketing Manager, Nespresso.

Så går tävlingen till:

Tävlingen pågår mellan den 8 oktober-18 november. För att delta i tävlingen fotograferar konsumenter vad som symboliserar en kreativ kaffestund för just dem. Det kan vara sättet man förvarar sitt kaffe eller sina kaffekapslar, placeringen av sin kaffemaskin eller hur man dricker sitt kaffe. Därefter laddar de upp sin bild på Facebook eller Instagram med hashtagen #umoment och en motivering (högst 140 tecken) varför bilden representerar en kreativ kaffestund för dem. För att kunna delta i tävlingen via Instagram måste du ha en publik profil.

Efter avslutad tävling utser en jury bestående av tio av Sveriges främsta design- och livsstilsbloggare de tio mest kreativa bilderna. En vinnare och nio andrapristagare presenteras den 30 november.

Förstapristagaren vinner en weekendresa för två personer till Paris med flyg tur och retur, 3 hotellnätter, ett VIP-besök på Nespresso flagship Boutique Champs Elysées samt en U-maskin. Vinstens värde är cirka 10 000 kr.

Samtliga andrapristagare får ett exklusivt Nespresso-kit bestående av nya maskinen U, tillbehör till maskinen samt kaffekapslar och koppar. Vinstens värde cirka 2 300 kr.

För att läsa mer om tävlingen eller delta, gå till: www.facebook.com/nespresso

*Förutom en representant från Nespresso består juryn av följande bloggare:

- Annika Rådlund – Allt om Bostad                                 - Cimon Lundberg – Colin Magazine

- Frida Fahrman – Kanal 5                                              - Izzabella Fröberg – Finest och The Voice

- Johan Magnusson – Plaza Kvinna                               - Helena Karjalainen – Room and Serve

- Maria Soxbo – Husligheter                                           - Robin Fröström – What Robin Wore Today

- Sandra Loréus – Inspirera Mera                                  - Shatilla Holm – Pernillas Värld

För mer information om tävlingen, vänligen kontakta:

Olivia Jansson, Intro Public Relations, olivia.jansson@intropr.se, Tel. + 46 763 11 62 48

För ytterligare information om Nespresso, vänligen kontakta:

Gül Heper, marknadschef, gul.heper@nespresso.com, Tel: +46 8 506 673 05

Återvinning av Nespresso-kapslar

I Sverige har Nespresso ett specialavtal med Förpacknings- och Tidningsinsamlingen (FTI) som tillhandahåller cirka 5 800 återvinningsstationer runt om i landet. Förbrukade Nespresso-kapslar återvinns i behållare för metallförpackningar eller i liknande insamlingsbehållare för metallförpackningar som finns i många fastigheter.

Nestlé Nespresso SA är pionjär och den ledande globala aktören på marknaden för premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Nespresso med huvudkontor i Lausanne, Schweiz, finns i mer än 50 länder och har 7 000 anställda. 2011 hade Nespresso 270 exklusiva butiker världen över. Mer information finns på www.nestle-nespresso.com.

Ossian Kjellström

Presskontakt Adviser, Story Relations +46 73 742 74 41

Linda Fazekas

Presskontakt Nordic Marketing Manager 0703032043

Nespresso grundat 1986 erbjuder kaffe av högsta kvalitet samt stiliga och användarvänliga kaffemaskiner.

Nespresso grundat 1986 erbjuder snygga och användarvänliga kaffemaskiner som passar alla önskemål när det gäller kaffe. Beroende på modell så erbjuds allt från vanlig kopp kaffe, Espresso eller kaffe med färsk mjölk såsom t.ex. Cappuccino eller Latte.

Nespresso väljer endast de bästa kaffebönorna från världens bästa skördar, så kallat ”gourmetkaffe” som uppvisar en hög nivå av aromatisk förfining. Dessa utvalda kaffebönor utgör 1-2 % av världens totala kaffeproduktion.

Det färskmalda kaffet är inpackat i aluminiumkapslar som är återvinningsbara genom det svenska systemet med ca 5 800 stationer i hela Sverige. Lämna kapslarna som de är till metallåtervinning d.v.s. kaffet behöver inte separeras från kapseln.

Nespresso-kaffe kan enkelt köpas via:
• Nespresso Club på 0200 456 600
• www.nespresso.com
• Nespresso Boutique i Stockholm, Göteborg och Malmö
• Mobila Nespresso-applikationer för iPhone, Android och BlackBerry.