Nyhet: Nespresso öppnar Pop Up-café med hypade konditorn Joy Harris

Nyhet: Nespresso öppnar Pop Up-café med hypade konditorn Joy Harris

Joy Harris kom tvåa i Dessertmästarna 2018 och har sedan dess etablerat sig som en unik och skicklig konditor och har fått särskilt stor uppmärksamhet för sina vackra praliner. Mellan den 11–13 november får allmänheten möjlighet att njuta av hennes vackra skapelser i en både kreativ och personlig miljö när Pop Up-cafét Joy Harris x Nespresso öppnar upp.

– Jag älskar att få möjligheten att tillsammans med Nespresso dela med mig av min allra största passion! Nespresso vill slå ett slag för att dela stunder och vi kommer servera fantastiska praliner och bakverk i olika smaker och former tillsammans med riktigt gott kaffe. Allt i en härlig och inspirerande miljö där alla ska känna sig välkomna att dela en stund med vänner eller med oss, säger Joy Harris.

I september lanserade Nespresso en uppgradering av sin tidigare hyllade maskin Vertuo under namnet Vertuo Next. Unikt för den nya maskinen är att den med bara ett enkelt knapptryck även kan brygga en hel kanna kaffe; som räcker till 3-4 koppar. Med detta vill Nespresso uppmana konsumenter att dela en fikastund tillsammans, något man hoppas kunna inspirera till i Pop Up-cafét.

Vi är otroligt stolta över det här samarbetet och ser fram emot att få skapa en fantastisk fikaupplevelse tillsammans med Joy. Vi hoppas att så många som möjligt kommer förbi för att njuta av hennes otroligt vackra kreationer som vi är hedrade över att få servera tillsammans med vårt nya Vertuokaffe, säger Linda Fazekas, Nordic Marketing Manager Nespresso.

Inför julsäsongen varje år lanserar Nespresso ”Variations”, ett sortiment av festliga och extraordinära smakprofiler i limiterad upplaga. Årets kollektion ”Limited Edition Variations Italia” hyllar italienska traditioner, äkta italiensk gästfrihet och är inspirerad av traditionella italienska bakverk. Den limiterade kollektionen består av tre unikt smaksatta kaffeblandningar ”Italia Amaretti”, ”Italia Torta di Nocciole” och ”Italia Pecan Biscotti”, samt en icke-smaksatt kaffeblandning, ”Il Caffè”. Dessa smaker kommer att tolkas av Joy Harris i form av iögonfallande praliner och vara till försäljning i fina presentaskar under caféets öppettider.

Joy Harris x Nespresso Pop Up-café är öppet 11–13 november klockan 11-18, på Renstiernas gata 21 i Stockholm. Förutom Joys förtjusande praliner och bakverk kommer man att kunna köpa kaffe till en kostnad motsvarande priset av en Nespressokapsel. En hel karaff med kaffe kommer kosta 9,80 SEK och en kopp med någon av de limiterade italienska smakerna kommer kosta mellan 5,80–7 SEK.

Alla pengar från kaffeförsäljningen går oavkortat till Farmer Future Program i samarbete med Fairtrade International, ett pensionssparande för kaffebönder.

Ytterligare information om Variations Italia Limited Edition:

Variations Italia Pecan Biscotti (lanseras för Vertuo Line):

Detta smaksatta kaffe är baserat på det ikoniska italienska bakverket "Biscotti". Variations Italia Pecan Biscotti kombinerar sammetslen textur och nötiga toner från latinamerikanska och afrikanska Arabicabönor, vilket skapar en mjuk kornsmak.

Variations Italia Amaretti (lanseras för Vertuo- och Original Line):

Amaretti är traditionella italienska kex gjorda på mald mandel, äggvitor och socker som ger kakan dess omisskännliga bittersöta smak. Detta smaksatta kaffe med mandel- och vaniljnoter och nyanser av den sydamerikanska Arabicabönans varaktiga kornnyanser, ger kaffet en pikant fruktig ton.

Variations Italia Torta di Nocciole (lanseras för Original Line):

Variations Italia Torta Di Nocciole är ett smaksatt kaffe med de sydamerikanska Arabicabönornas varaktiga kornsmak tillsammans med noter av rostad hasselnöt och vanilj. Liksom kaffe och kaka är denna espresso en varm och välkomnande belöning.

Il Caffè (lanseras för Vertuo- och Original Line):

Il Caffè tar kaffedrickaren direkt till hjärtat av den klassiska italienska kaffeupplevelsen. Il Caffè är en kraftfull kombination av smidig, sammetslen smak och rostad korndoft tack vare blandningen av vietnamesiska och indonesiska tvättade Robustas med lite colombiansk Arabica.

Kapslarna återvinns på närmsta metallåtervinning

Nespressokapslarna är gjorda av aluminium som är det ultimata materialet för att skydda kvaliteten på kaffet och som också är oändligt återvinningsbart. Nespressokapslar återvinns enkelt på närmaste återvinningsstation för metallförpackningar i någon av Sveriges 5 800 återvinningsstationer eller i närmsta Nespresso Boutique. Kapslarna återvinns som de är, med kaffesumpen kvar.

Nespresso Limited Edition Variations Italia finns att köpa från och med den 26 Oktober, till en kostnad av 58-70 SEK för Vertuo-kapslar (10 st) och 50 SEK för Original-kapslar (10 st) i Nespressos boutiques samt på www.nespresso.com/se.

Om Nespresso

Nestlé Nespresso SA är en pionjär inom premiumportionerat kaffe av högsta kvalitet. Företaget arbetar med över 110 000 bönder i 14 länder genom hållbarhetsprogrammet AAA Sustainable Quality™ Program för att säkerställa ett hållbart jordbruk på gårdar och de omgivande landskapen. Programmet lanserades 2003 i samarbete med The Rainforest Alliance och hjälper till att förbättra avkastning och kvalitet på skördar, säkerställa ett hållbart utbud av högkvalitativt kaffe och förbättra försörjning för bönderna och deras samhällen.

Nespresso har huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och är verksamt i 84 länder med 14 250 anställda. År 2019 hade Nespresso 810 butiker i nyckelstäder världen över. För mer information, besök Nespressos företagswebbplats www.nestle-nespresso.com.