Zoégas servar för smakfullhet under musikfestivalen Way out West

Zoégas servar för smakfullhet under musikfestivalen Way out West

Lustiga kläder och smaklöst beteende kan i vissa fall förknippas med musikfestivaler. Way out West däremot är kanske den mest välklädda musikfestivalen i Sverige. Genom Zoégas ”You´ve been served” kampanj vill kaffevarumärket erbjuda besökarna ytterligare smakfullhet. Zoégas utmanar besökarna till, att klä sig i något som representerar smaklösa festivalkläder. Under fredag och lördag kommer 10 av de tävlande utses av modebloggarna Fanny Lyckman och Angelica Blick till att få en smakfull makeover. Tävlingen aktiveras via Zoégas Facebook sida.

Konceptet ”You´ve been served” syftar till att sprida smakfullhet i form av en god kopp kaffe i alla tänkbara smaklösa sammanhang. Konceptet bygger på en digital kampanj som vi startade i april och inspirerar folk att ”serva” vårt kaffe mot någon de anser beter sig smaklöst. Vi har satsat på ett antal digitala filmer som är humoristiska och uppmuntrar till att ange någon de vet som gjort något mindre smakfullt eller själva dela med sig av sina smaklösa hemligheter eller vanor. Alltid med glimten i ögat” säger Cathrine Ossborn, Marknadschef på Zoégas.

Patrick Fredriksson, Festival- och partnersansvarig på Luger tycker att: ”You´ve been served” konceptet är en kul idé och jag tror att aktiveringen kan vara ett roligt moment för besökarna. Zoégas kampanj ligger i linje med det smakfulla sätt vi arbetar på Way out West med förstaklassiga artister och att skapa en festival i världsklass. Därför förtjänar festivalbesökarna ett smakfullt kaffe till underhållningen. Utöver aktiveringen arbetar Zoégas kontinuerligt för hållbart odlat kaffe. Vår organisation har ett högt hållbarhetsfokus och därför är det naturligt att våra partners arbetar efter de principerna”, avslutar Patrick Fredriksson.

Kaffe från Zoégas kommer att serveras över hela festivalområdet och bloggarnas makeover kommer att ske under dagtid för att inte dra för mycket fokus från de stora artisterna som spelar på kvällen.

Cathrine Ossborn, Marknadschef Zoégas Nestlé Sverige AB

cathrine.ossborn@se.nestle.comTel: 042 - 19 91 64
Mobil: 0705 - 43 40 47

Patrick Fredriksson, Festival- och Sponsringsansvarig, Lugerinc AB