Fendi och Theo vinnare av Nestlé Purinas tävling ”Lika som bär”

Fendi och Theo vinnare av Nestlé Purinas tävling ”Lika som bär”

Tävlingen ”Lika som bär”, som gick av stapeln på FRISKIES facebooksida där katter och hundar skulle tävla om att vara lika sina ägare är nu avgjord. Hunden Fendi och katten Theo med sina ägare avgick med segern i tävlingen, som engagerade över 30 000 djurälskare.

Efter ett par aktiva veckor på FRISKIES facebooksida är nu slutligen ”Lika som bär” tävlingen avgjord.
Lovisa Kallerhult med hunden Fendi 4 år, Göteborg och Caroline Josefsson med katten Theo 8 månader, Nossebro vann inom sina respektive klasser och har redan avhämtat sina priser – en fotografering av en professionell fotograf tillsammans med sin fyrbente vän. Foton, som företaget kommer att använda på något sätt i sin verksamhet under 2013.

Webbsidan engagerade mer än 30 000 djurälskare och har besökts av mer än 1700 personer dagligen. Över 9000 röster har lagts på något av de 450 tävlingsbidragen samtidigt som 5500 personer har tryck ”gilla” på något bidrag.

”Det har varit väldigt trevligt att få ta del av alla inkomna förslag – det ena mer likt än det andra, säger Henrik Lundgren, Brand Manager, Friskies, Sverige. Om tävlingsresultatet  sedan verkligen levt upp till det gamla ordspråket ”sådan herre, sådan hund” det får betraktaren själv avgöra. Tävlingen har engagerat många, precis som vi hoppades och jag måste säga att det varit oerhört svårt för oss i juryn att fatta ett slutgiltigt beslut.

”Jag är verkligen både glad och förvånad att vi vann tävlingen, som omfattade så många bra bidrag, säger Lovisa Kallerhult, som är ägare till hunden Fendi”. Lovisa som på grund av allergi i familjen inte fick ha någon egen hund, som barn, började därför tidigt med att släpa runt på grannskapets alla hundar. Ett intresse som bara ökat och idag är Lovisa aktiv instruktör och arbetar med hundar.

”Jättekul att vinna denna tävling eftersom vi alltid har gett FRISKIES foder till våra katter. Theo är kattunge till en av familjens katter och har på kort tid blivit familjens favorit, berättar Caroline Josefsson.

De vinnande paren har också blivit filmande om hur det är att bli fotograferad av en professionel fotograf -"Behind the Scenes". En film som kommer att presenteras på facebooksidan www.facebook.com/friskies.se under vecka 47.

Se alla tävlingsbidragen här www.friskies.se/tavling/

För frågor vänligen kontakta:

Nestlé Purina:
Henrik Lundgren, Brand Manager, Friskies