Nestlé Professional lanserar ett nytt Zoégas sortiment

Nestlé Professional lanserar ett nytt Zoégas sortiment

Nu ersätter vi vårt tidigare Zoégas sortiment på Nestlé Professional och lanserar Zoégas Professional – unika kaffeblandningar och single origins enbart för den professionella marknaden. Som kund möter man en helt ny produktportfölj, med nya namn, nya recept, och nya aktuella förpackningsstorlekar. Vi presenterar samtidigt med stolthet en ny design. Det nya sortimentet för den professionella marknaden rullar ut från vecka 16.

Bakom vårt nya sortiment för den professionella marknaden ligger kärlek, passion och 125 års erfarenhet. Att välja ut bönor och hitta perfekta rostningsprofiler är ett hantverk som kräver stor kunskap. Resultatet är en belöning som vi med stolthet vill dela.

Allt kaffe från Zoégas Professional har rostats på bönor med hög kvalitet. Bönorna har mörkrostats med stor precision som tydligt framhäver det unika i varje kaffeböna.

Det är vårt mål att våra kunder ska vara trygga i att varje kopp som serveras alltid är fyllig och smakrik, oavsett tillagningsmetod och huruvida man serverar stora eller små volymer.

Nestlé Professional hjälper gärna till att finna det kaffe som passar din verksamhet och som kund är du varmt välkommen att kontakta oss för personlig konsultation och närmare presentation av vårt nya sortiment.

Produktinformation

Zoégas Professional blandningar finns både som malt kaffe och hela bönor och består av bönor med olika karaktär som tillsammans ger ett balanserat kaffe. Single origins erbjuder vi som hela bönor, från speciellt utvalda områden med extra goda och spännande karaktärer.

För mer information kontakta:

Sara Hedström, produktchef Zoégas Nestlé Sverige AB
sara.hedstrom@se.nestle.com

Marie Louise Elmgren, informationschef Nestlé Sverige AB
marielouise.elmgren@se.nestle.com

Taggar

Nestlé är världens största matföretag och också det företag som investerar mest i forskning om mat (15 miljarder kronor). Företaget är branschledande i hållbarhet enligt ett flertal oberoende externa granskande institut och index. Nestlé finns i 189 länder världen över och de 328 000 medarbetarna arbetar för Nestlés mål att förbättra livskvaliteten och underlätta till ett hälsosammare liv. Nestlé erbjuder en mängd produkter och tjänster för människor och deras djur genom hela livet. Företaget har över 2000 varumärken med ikoner såsom Nescafé, Nespresso, Purina djurmat, Nestlé barnmat, Cheerios och Kit Kat samt lokala varumärken som Zoégas. Nestlés huvudkontor ligger i Vevey i Schweiz där företaget grundades för mer än 150 år sedan.

Mikael Lindgren

Presskontakt Kommunikationschef, Nestlé Sverige Consumer & Corporate Communications +46 768 798 513