Vätskebalansen är viktig för vårt välbefinnande, då kroppen består av 60% vätska.

Nykomling i Resorb-familjen! Mer balans på in- och utsidan med Resorb Balance

Strävar du också efter att göra fler hälsosamma val och att skapa mer balans i vardagen? En vuxen människa består av ca 60 procent vätska och därför är vätskebalansen viktig för vårt välbefinnande. Vid fysisk ansträngning, stressiga dagar på jobbet eller lata dagar i solen förlorar kroppen både vätska och viktiga salter, vilket kan leda till huvudvärk, trötthet och yrsel. Med Resorb Balance brustabletter tillför du enkelt vätska och salter och på samma gång boostar du både hy och immunförsvar*.

– I stressen mellan jobb, barnhämtning och träning är det lätt att glömma bort vätskebalansen och det kan göra att man blir trött och hängig, samt får huvudvärk. Då är det bra att ha Resorb Balance till hands, som vi dessutom har berikat med C-vitamin och Zink för en daglig boost av både hy och immunförsvar*, säger Maria Roeck Hansen, Senior Brand Manager Nordic, Nestlé Health Science.

Ny produkt, nya förpackningar och ännu godare smaker!

Resorb Balance är en receptfri vätskeersättning som tillför vätska och salter. Resorb Balance finns i svartvinbärsmak och rekommenderas till vuxna och barn från 3 år. Kosttillskottet bör inte användas som ett alternativ till en varierad kost. Resorb Balance kan köpas på apotek i hela Sverige från vecka 20 samt i dagligvaruhandeln från vecka 42 och har ett rekommenderat cirkapris på 99 kr.

Från och med vecka 20 lanseras Resorb Original och Resorb Sport i nya förpackningar med fräscha, härliga färger och ännu godare smaker!

* Vitamin C bidrar till immunsystemets normala funktion. Zink bidrar till att bibehålla en normal hud.

Har du frågor kring detta är du välkommen att kontakta:

Maria Roeck Hansen, Senior Brand Manager Nordic, Nestlé Health Science Tel: 08-561 525 00 E-post: maria.roeckhansen@se.nestle.com

Annelie Barkelund, Informationschef Nestlé Sverige AB Tel: 08-561 525 00

E-post: annelie.barkelund@se.nestle.com

För produktprover, kontakta:

Helena Oijerfeldt Tel: 076-100 98 11

E-post: helena.oijerfeldt@se.nestle.com  Läs mer på vår hemsida: www.nestlehealthscience.se