Resorb Summer Edition

Resorb lanserar ny smak inför sommaren 2021

Lagom till sommaren utökar Resorb sin smakfamilj med Resorb Original Sommarbärsmak. Vätskeersättning tillför kroppen vätska och salter snabbt och smidigt under varma sommardagar. Den nya smaken är en limiterad utgåva, en säsongsprodukt som säljs i butik och apotek från och med vecka 15 fram till vecka 40.

Vätskeobalans uppstår när kroppen förlorar mer vätska än vad den får i sig och nu när sommaren och värmen närmar sig, ökar också vikten av att behålla en bra vätskebalans för välbefinnandet. Resorb Original Sommarbärsmak är brustabletter som hjälper till att enkelt och snabbt tillföra vätska och salter för en aktiv och varm sommar. Den nya vätskeersättningen sötad med steviolglykosider, utvunnet ur växten stevia.

– Vätskebalansen är alltid viktig för vårt välbefinnande men kanske särskilt under sommarsäsongen då många är mer aktiva och glömmer att vätska upp sig. Då är vätskeersättning är ett effektivt sätt att snabbt få i sig både vätska och salter. Resorb Original Sommarbärsmak är uppfriskande och den perfekta törstsläckaren för varma sommardagar, säger Tanja Wålinder Senior Brand Manager Nestlé Health Science Nordic.

Tips för en vätskebalanserad sommar:
Vatten och salter är nödvändiga för att kroppen ska må bra. Vid träning eller fysisk aktivitet kan kroppen förlora mer vätska än vad den får i sig.

• För att bidra till att återställa vätskebalansen i kroppen, är vätskeersättning det bästa både vuxna och barn kan dricka. Läs rekommendationer på 1177.se.
  • Tänk på att underhålla vätskebalansen i kroppen under varma sommardagar och regelbundet tillföra vätska.
  • Se till att hålla dig vätskebalanserad även om du inte känner dig törstig.
  • Fysisk prestation minskar när vätskebalansen är störd, särskilt under varma dagar. Var extra noga med att tillföra vätska och salter när du är fysiskt aktiv, jobbar utomhus eller tränar i sommar.
  • Du kan med fördel dricka vätskeersättning cirka 10–15 minuter innan träningspass eller fysisk aktivitet.
  • Regelbundna små vätskeintag är mer effektivt än ett stort intag av vätska.

Resorb Original vätskeersättning är ett kosttillskott som rekommenderas till vuxna och barn från 3 år. Resorb Original Sommarbärsmak är sötad med steviolglykosider, utvunnet ur växten stevia.

Resorb Original Sommarbärsmak säljs i förpackning med 2 rör à 10 tabletter (90g) och kan köpas i dagligvaruhandel från vecka 15 och på apotek från vecka 18. Produkten säljs under begränsad period fram till vecka 40 2021.

För ytterligare information:Tanja Wålinder, Senior Brand Manager Nestlé Health Science Nordic Tel: +46 76-100 98 28E-post: tatiana.walinder@se.nestle.com

För produktprover, kontakta: Petra Whitehead, petra.whitehead@prat.se, 073-440 78 31

Ämnen

Nestlé är världens största matföretag och också det företag som investerar mest i forskning om mat (15 miljarder kronor). Företaget är branschledande i hållbarhet enligt ett flertal oberoende externa granskande institut och index. Nestlé finns i 189 länder världen över och de 328 000 medarbetarna arbetar för Nestlés mål att förbättra livskvaliteten och underlätta till ett hälsosammare liv. Nestlé erbjuder en mängd produkter och tjänster för människor och deras djur genom hela livet. Företaget har över 2000 varumärken med ikoner såsom Nescafé, Nespresso, Purina djurmat, Nestlé barnmat, Cheerios och Kit Kat samt lokala varumärken som Zoégas. Nestlés huvudkontor ligger i Vevey i Schweiz där företaget grundades för mer än 150 år sedan.

Mikael Lindgren

Presskontakt Kommunikationschef, Nestlé Sverige Consumer & Corporate Communications +46 768 798 513

Välkommen till Nestlé Sverige!

Nestlé Sverige marknadsför och säljer en rad starka varumärken till konsument såsom NESCAFÉ, Nestlé barnmat, konfektyr som SMARTIES, LION och AFTER EIGHT, frukostflingor som CHEERIOS och FITNESS, ZOÉGAs kaffe, NESCAFÉ DOLCE GUSTO .

På den svenska marknaden finns även;
Nespresso, som marknadsför kaffemaskiner och drycker i ett stort urval av kapslar
Nestlé Purina säljer katt- och hundmat under varumärken som Gourmet och Pro Plan
Nestlé Professional marknadsför drycker och servicekoncept till hotell, restauranger, caféer
och andra storhushållsområden
Nestlé Health Science med nutritionsprodukter till vårdsektorn och Resorb
Alla våra produkter tillverkas med målsättningen att ge konsumenterna en kvalitetsprodukt som både smakar gott och gynnar en hälsosam livsstil.
Nestlé omsätte 44,1 miljard CHF, 2014 och har ca 340 000 medarbetare.
I Svergie arbetar 603 personer.
För oss på Nestlé är Creating Shared Value (CSV), det sätt som vi driver vår verksamhet på.
Nestlés främsta fokusområden kring CSV är; Nutrition, vatten och jordbruksutveckling.
CSV innebär ett långsiktigt hållbarhetsarbete inom alla områden där företaget verkar, och som ger alla led i värdekedjan någon form av vinst.
CSV ingår också i Nestlés Affärsprinciper som omfattar efterlevnad av lagar och förordningar- från EU´s lagstiftning till FN´s Global Compact, ILO´s konventioner samt lokala- och internationella lagar och regelverk.

Nestlé Sverige