Nestlé stödjer World Water Day

Nestlé stödjer World Water Day

Hela Nestlés verksamhet bygger på tillgång på rent vatten för såväl odlare och deras familjer som våra konsumenter och produktionen i våra fabriker. Därför är vatten ett av våra viktigaste fokusområden inom Creating Shared Value (CSV).
Nestlés arbete med vatten bygger på FN:s Global Compacts sex punkter (UNGC).

Läs mer om Nestlés arbete med vatten i bifogad länk.

Nestlé stödjer SIWIs (Stockholm International Water Institute) arbete och 2012 års World Water Week handlar om "Food and Water Security".

Läs mer om SIWI och World Water Week i bifogad länk.

Taggar

Nestlé är världens största matföretag och också det företag som investerar mest i forskning om mat (15 miljarder kronor). Företaget är branschledande i hållbarhet enligt ett flertal oberoende externa granskande institut och index. Nestlé finns i 189 länder världen över och de 328 000 medarbetarna arbetar för Nestlés mål att förbättra livskvaliteten och underlätta till ett hälsosammare liv. Nestlé erbjuder en mängd produkter och tjänster för människor och deras djur genom hela livet. Företaget har över 2000 varumärken med ikoner såsom Nescafé, Nespresso, Purina djurmat, Nestlé barnmat, Cheerios och Kit Kat samt lokala varumärken som Zoégas. Nestlés huvudkontor ligger i Vevey i Schweiz där företaget grundades för mer än 150 år sedan.

Mikael Lindgren

Presskontakt Kommunikationschef, Nestlé Sverige Consumer & Corporate Communications +46 768 798 513